افت قیمت فولاد در معاملات آتی و نقدی چین

12:27 - 1400/01/25

در پی انتشار گزارش قیمت مسکن چین در ماه ژانویه و همچنین افزایش نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران، شاهد افت قیمت محصولات فولادی در بازار چین طی روز جاری بودیم.

پس از رشد قیمت چند روز اخیر سطح نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران در بازار آتی شانگهای روی قراردادهای نورد گرم و میلگرد به شدت بالا رفته است. در عین حال انتشار گزارش قیمت مسکن چین در ماه ژانویه نیز مزید بر علت شده تا فشار مظاعفی بر معاملات این محصولات وارد سود. با انتشار این گزارش مشخص شد که نرخ رشد قیمت مسکن در چین برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته است. همین امر نیز چشم‌انداز تقاضا برای محصولات فولادی را از سوی این بخش بسیار مهم در تحریک مصرف فولاد مبهم ساخته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم برای تحویل در ماه می‌ با افتی 17 دلاری به 535 دلار رسید. میلگرد نیز در قرارداد مشابه بیش از 9 دلار ارزان شد و قیمت 513 دلار را تجربه کرد.

همچنین بر طبق گزارش متال بولتن قیمت نورد گرم گرید تجاری در بازار داخلی شرق چین با کاهشی شش دلاری به 553 تا 558 دلار رسید. میلگرد نیز در همین بازار با افتی 2 دلاری در سطح 533 تا 537 دلار معامله شد. در عین حال قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشن در صبح امروز بدون تغیری ملموس نسبت به روز گذشته در سطح 484 دلار بوده است.