تلاطم «تپکو» با فروش بلوکی

12:25 - 1400/01/25
رشد قیمت «تپکو» به دنبال فروش بلوکی و تردید سهام‌داران در ثبات این رشد قیمت را می‌توان در گرو مشکلاتی که گریبان‌گیر شرکت است، مشاهده کرد. از ابتدای امسال این نماد نوسانات زیادی را تجربه کرده و قیمت‌های بالاتر از 100 تومانی را نیز به خود دید. اما پس از عدم فروش بلوک سهام 60.7 درصدی، مسیر نزول سهم آغاز شد که این مهم افت قیمت تا مرز 60 تومان را به همراه داشت. با فروش این بلوک رشد قیمت سهم قابل ملاحظه است؛ هرچند که وجود هراس سهامداران به دلیل مشکلات شرکت نیز در رفتار قیمتی امروز قابل رصد بود.

به دنبال واگذاری نهایی بیش از 60 درصدی سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به شرکت هیدرو اطلس، شاهد افزایش تقاضا در معاملات این نماد هستیم. قیمت این نماد با رشد 8 درصدی (مرز 72 تومانی) در حالی به انتهای بازار رسید که این صعود تا 78 تومان نیز پیش رفته بود (16 درصد رشد). اما پس از رسیدن به قیمت 78 تومانی شاهد بازگشت قیمت سهم به محدوده گفته شده هستیم. این موضوع به واهمه سهام‌داران در این شرکت اشاره دارد. پیش‌تر «دنیای بورس» شرایط این شرکت را بررسی کرده بود. «تپکو» تسهیلات مالی سنگینی را به خود می‌بیند که بر اساس صورت‌های مالی منتهی به اسفند 94، بدهی 450 میلیارد تومانی این شرکت به سیستم بانکی دیده می‌شود. با فروش این بلوک 5 عضو از 7 عضو ممکن در هیئت مدیره در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت. در این راستا بخوانید.

گفتنیست قیمت سهام این شرکت پس از افزایش سرمایه در سال 92 و بازگشایی در مرز 30 تومانی، به سرعت به محدوده 160 تومان رسید که به دنبال مشکلات موجود شاهد نزول قیمت آن به زیر 100 تومان بودیم که در محدوده 60 تومانی مقاومت شدیدی در آن دیده می‌شود.