آخرین تحولات قیمت در بازار فلزات پایه

12:25 - 1400/01/25
پس از رشد قیمت روز گذشته بیشتر محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه، این محصولات در معاملات نقدی صبح امروز با افت قیمت مواجه شده‌اند اما سیر صعودی قیمت در معاملات آتی بازار شانگهای ادامه یافته است.

نوسان‌گیری سرمایه گذاران پس از رشد روز گذشته در کنار رشد ارزش دلار در صبح امروز از دلایل ایجاد فشار بر معاملات نقدی بوده است. در این میان پابرجا ماندن نگرانی‌ها پیرامون عرضه برخی محصولات همچون مس و آلومینیوم، از دلایل اصلی رونق معالات آتی شانگهای به حساب می‌آید. گفتنی است که مذاکرات شب گذشته اتحادیه‌های کارگری معدن مس اسکوندیدا با شرکت بی‌اچ پی بیلیتون به شکست انجامیده و در عین حال فعالیت معدن مس السولدادو شرکت آنگلو امریکن در شیلی نیز به علت برخی مشکلات قانونی به حالت تعلیق درآمده است. همچنین برنامه کاهش ظرفیت تولید آلومینیوم در چین نیز از سوی دولت این کشور کماکان در کانون توجه فعالان بازار فلزات پایه قرار دارد. دتر عین حال تقاضای بالایی نیز برای سرب وروی در بازار داخلی چین دیده می شود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با کاهشی 0/35 درصدی به 6044 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی افتی 0/2 درصدی را تجربه کرده و در سطح 1896 دلار معامله می‌شود.

روی با کاهشی 0/27 درصدی به سطح 2872 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 0/4 درصد ارزان شده و در قیمت 2304 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد رشد قیمت مس و آلومینیوم به ترتیب به میزان 0/8 و 1/2 درصد هستیم. همچنین روی 2/2 درصد گران شده و سرب افزایش قیمتی به میزان 1/8 درصد را تجربه کرده است.