روند دوگانه در معاملات فلزات پایه

12:20 - 1400/01/25
با وجود افت قیمت بسیاری از فلزات پایه در معاملات آتی صبح امروز بازار اتی شانگهای، کماکان شاهد رشد قیمت این محصولات در معاملات نقدی لندن هستیم.

پس از رشد قیمت چند روز اخیر، شاهد افول قیمت بسیاری از فلزات پایه در بازار آتی شانگهای تحت تاثیر نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران هستیم. انشار خبر از سرگیری مذاکرات حقوق و مزایا میان کارگران معدن اسکوندیدا و شرکت بی‌اچ پی نیز فشار ملموسی را بر معاملات آتی مس وارد ساخته اما الومینیوم کماکان از انتشار خبر طرح وزرات محیط زیست چین در زمینه کاهش ظرفیت تولید  این محصول در حال بهره مند شدن است. در این میان فلزات  در معاملات نقدی لندن کماکان تحت تاثیر مثبت گزارشات اقتصادی بهتر از حد انتظار چین از جمله میزان وام‌های های بانکی پرداختی و شاخص قیمت تولیدکننده این کشور بوده و رشد قیمت را در این بازار شاهد هستیم.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با افزایشی 0/2 درصدی به 6058 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی رشد 0/4 درصدی را تجربه کرده و در سطح 1896 دلار معامله می‌شود.

روی با افزایشی 0/4 درصدی به سطح 2906 دلار در هر تن رسیده است. سرب نیز به میزان 0/24 درصد گران شده و در قیمت 2368 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد افت ملموس  قیمت مس و سرب به ترتیب به میزان 1/7 و 1/2 درصد هستیم. همچنین روی 0/46 درصد ارزان شده اما آلومینیوم رشد قیمتی به میزان 1/7 درصد را تجربه کرده است.