«شیران» قیمت خورد؛ «زمگسا» در انتظار

12:18 - 1400/01/25
نمادهای «شیران» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی 585 ریالی به ازای هر سهم و «زمگسا» به دنبال ارائه اطلاعات اولین پیش‌بینی سال مالی منتهی به اسفند 96، آماده بازگشایی هستند.

پیام ناظر برای این دو نماد به شرح زیر است:

نماد معاملاتي شركت‌هاي كشاورزي و دامپروري مگسال، «زمگسا»، با توجه به اعلام پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به اسفند 96 و سرمايه گذاري صنايع شيميايي ايران، «شيران»، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مكانيزم حراج تك قيمتي آماده انجام معامله‌‌اند.

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه «شیران» در روز گذشته و اعلام تقسیم سود نقدی 585 ریالی (90 درصد سود خالص)، این نماد با اعلام ناظر بازار آماده بازگشایی است. در فرآیند کشف قیمت این نماد ابتدا قیمت پیشنهادی خرید در محدوده 325 تومانی و قیمت فروش در مرز 350 تومانی قرار داشت که با نزدیک شدن به انتهای معاملات، افزایش قیمت فروش در مرز 360 تومان را مشاهده می‌کنیم.

در نماد «زمگسا» نیز که گزارشی (اولین) از اطلاعات مالی پیش‌بینی سال مالی آتی را منتشر کرده است، فرآیند کشف قیمت آغاز شده است. در این سهم سود خالص هر سهم به 88 تومان (تعدیل مثبت 40 درصدی) رسیده است. در ابتدای این فرآیند قیمت پیشنهادی خرید در محدوده 625 تومانی و قیمت فروش اولیه در مرز 660 تومان قرار داشته است. با رسیدن به انتهای این معاملات، تغییر محسوسی در این ارقام دیده نشده است.

در ادامه و در نماد «شیران»، کاهش قیمت پیشنهادی فروش را تا محدوده 325 تومانی مشاهده می‌کنیم. این رویداد به برابری دو طرف خرید و فروش در قیمت 3252 ریال (قیمت پایانی پیش از توقف) منجر شده است.

نهایتا این نماد با قیمت 325 تومانی به معاملات بورسی بازگشت.

در نماد «زمگسا» نیز افزایش قیمت خرید پیشنهادی تا 630 تومان را شاهد هستیم. در سمت دیگر این نماد نیز، سفارش کم حجمی (7 هزار سهم) در مرز 645 تومانی دیده می‌شود.

با اتمام زمان معاملاتی امروز، فرآیند بازگشایی نماد بی‌نتیجه مانده و به روز آتی موکول شد. بهترین قیمت پیشنهادی خرید 331 تومان و قیمت پیشنهادی فروش نیز بدون تغییر باقی مانده است.