6 قرارداد خودرویی نهایی شد

12:17 - 1400/01/25
 صنعت خودرو در سال جاری 6 قرارداد همکاری در زمینه تولید محصول و قطعات با شرکای آلمانی، فرانسوی و بلژیکی به امضا رسانده است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی در چهارمين همايش بين المللی صنعت خودرو ايران با اشاره به اینکه سياست دولت در بخش خودرو توسعه بخش خصوصی است، عنوان کرد: تا پايان سال جاری ميزان توليد خودرو به یک ميليون و ٣٠٠ هزار دستگاه می‌رسد که ظرفيت‌های بيشتري نيز وجود دارد. منصور معظمی در خصوص محصول مشترک «ایران خودرو» و «پژو» در اسفندماه تاکید کرد: در اسفندماه ایران خودرو و پژو خودروی مشترک خود را پس از تولید وارد بازار می‌کنند. به گفته وی همچنین در قرارداد «سایپا» با «سیتروئن» محصول مشترک نیمه اول سال 96 وارد بازار می‌شود. این در حالی است که سیتروئن در جلساتی با سایپا به دنبال سهم 30 درصدی از بازار است. معظمی همچنین عنوان کرد: «ایدرو» نیز با «رنو» قراردادی بسته و پایان سال 2017 و یا سه ماه نخست  2018 محصول مشترک خود را وارد بازار می‌کنند. به گفته رئیس سازمان گسترش و نوسازی علاوه بر قرارداد گیربکس اتوماتیک با بلژیکی‌ها، «فولکس واگن» نیز با یک شرکت داخلی به تفاهم نهایی رسیده و در آستانه انعقاد قرارداد است.

همچنین شرکت «هیوندا» با یک خودروساز داخلی به تفاهم رسیده است و محصول‌های آن‌ها وارد بازار می‌شود. معظمی با بیان اینکه در کل صنعت خودروسازی 6 قرارداد برای 95 نهایی کرده است، تاکید کرد: «بنز» با یک خودرو ساز به تفاهم نهایی رسیده که قرارداد آن‌ها تا پایان سال جاری منعقد می‌شود.