آخرین تحولات قیمت نفت خام

12:12 - 1400/01/25

با ازسرگیری معاملات بازار انرژی در آسیا  شاهد رشد قیمت طلا در صبح امروز هستیم اما افزایش قیمت مذکور تا بدین لحظه محدود بوده است

پس از افت قیمت نفت خام در شب گذشته تحت تاثیر احیای ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، امروز شاهد بازگشت قیمت این محصول به مدار صعود هستیم. فعالان بازار انرژی اعتقاد دارند تاثیر رشد ارزش دلار در شب گذشته کاملا در بازار دیده شده و هم اکنون کمی از فشار وارده بر قیمت نفت از این ناحیه برطرف شده است. با این وجود بازار نفت خام در برهه کنونی با ریسک‌های متنوعی مواجه است که تاثیر مثبت برنامه کاهش تولید اوپک را محدود می‌سازند. افزایش 27 میلیون تنی ذخایر بنزین ایالات متحده در 27 روز ابتدایی ماه ژانویه نگرانی‌هایی را پیرامون کاهش تقاضا برای نفت خام از سوی پالایشگاه ها به خصوص در آمریکای شمالی ایجاد کرده است. در این میان موسسه تحقیقاتی بی‌ام‌آی نیز از احتمال تضعیف تقاضا برای نفت خام از سوی چین در نیمه ابتدایی سال جاری به علت تعداد بالای عملیات تعمیر و نگهداری در پالایشگاه‌های این کشور طی شش ماه ابتدایی 2017 خبر داده است.

تا این لحظه از معاملات روز سه شنبه هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با رشدی 0/13 درصدی به 55/85 دلار رسیده است.

همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه مارس به میزان 0/12 درصد گران شده و در سطح 53/13 دلار معامله می‌شود.