تحولات بازار ارز در بازگشایی بازارهای آسیایی

12:10 - 1400/01/25

با از سرگیری معاملات در بازارهای ارز آسیایی، شاهد نوسان دلاردر محدوده منفی هستیم که این امر بیشتر ناشی از افت ارزش دلار در برابر ین ژاپن بوده است.

اتخاذ سیاست‌های ریسک گریزانه سرمایه‌گذاران در دوره فعلی تحت تاثیر نگرانی‌های ایجاد شده از تصمیمات جنجالی دولت جدید ایالات متحده باعث شده تا اقبال به ین ژاپن در برابر دلار افزایش یابد. در این میان شاهد رشد ارزش دلار در برابر یورو، پوند و دلار استرالیا هستیم. انتشار گزارش نا امیدکننده سطح خرده فروشی استرالیا در ماه دسامبر در افت ارز رسمی این کشور در برابر دلار آمریکا موثر بوده است. از دیگر دلایل تضعیف دلار می‌توان به وضعیت بازار کار ایالت متحده اشاره کرد. با انتشار گزارشات مربوط به بازار کار این کشور در هفته گذشته مشخص شد نرخ بیکاری در ماه ژانویه کمی بالا رفته و همچنین میزان رشد دستمزدها نیز کمتر از حد انتظار فعالان اقتصادی بوده است.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متحده با افتی 0/1 درصدی در سطح 99/767 واحد قرا گرفته اما وضعیت این نماگر نسبت به ابتدای روز کمی بهتر شده و شاید با ادامه یافتن روند تضعیف دلار استرالیا و پوند انگلیس بتواند پا به محدوده مثبت بگذارد.