اکتشاف ذخایر نفتی جدید ایران

12:09 - 1400/01/25
 مدیر عامل شرکت ملی نفت در حالی اکتشاف ۱۵ میلیارد بشکه ذخایر نفتی جدید ایران را اعلام کرد که در خبری از آماده تحویل گاز به الهلال امارات (کرسنت) خبر داد.

علی کاردر در یک نشست خبری در وزارت نفت در خصوص تولید نفت ایران تاکید کرد: قبل از رفع تحریم فروش نفت 75 میلیون بشکه میعانات گازی ذخیره شده روی آب داشتیم اما این میزان در یک سال گذشته کاهش یافته و در حال حاضر 25 میلیون بشکه میعانات گازی روی آب داریم که انتظار داریم تا پایان فروردین به فروش برسد. وی میزان تولید نفت ایران را 3.9 میلیون بشکه در روز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر صادرات نفت ایران 2.325 میلیون بشکه در روز است.  این در حالی است که 15 میلیارد بشکه ذخایر در جای نفتی جدید کشف شده که 2 میلیارد بشکه از آن قابل برداشت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت میزان صادرات میعانات گازی را نیز 650 هزار بشکه در روز اعلام کرد. کل ذخایر هیدروکربوری ایران شامل گاز، نفت و میعانات گازی در مجموع معادل 1140.20 میلیارد بشکه ذخایر در جا است که 345.52 میلیارد بشکه از آن قابل برداشت است. مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ضریب بازیافت متوسط در میادین ما 36.81 درصد است، گفت: دو هفته پیش به شرکت الهلال امارات(کرسنت) درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آن‌ها هستیم و آن‌ها در در حال بررسی این مساله هستند.