دماسنج بازار

افت قیمت در بازگشایی «کیمیا» و «قچار»

12:08 - 1400/01/25
با اعلام ناظر بازار فرآیند کشف قیمت این دو نماد کلید خورد که در انتها شاهد نزول بیش از 2 درصدی قیمت این دو نماد در بازگشت مجدد به بازار سرمایه بودیم.

«کیمیا»

پیام ناظر بازار برای معدنی کیمیای زنجان گستران به‌این شرح است:

نماد معاملاتي شرکت صنعتي ومعدني كيمياي زنجان گستران، «كيميا1»، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام و ارائه اطلاعات پيش‌بيني، بامحدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد امروز آماده انجام معامله است.

اما در فرآیند کشف قیمت این نماد، که پس از شفاف‌سازی در خصوص EPS سال مالی منتهی به اسفند 95 و برگزاری مجمع عمومی به طور فوق‌العاده (تعدیل مثبت 67 درصدی) به این مهم رسید، اتفاقات زیر قابل رصد بود:

در ابتدای این فرآیند و در بخش فروش، کمترین قیمت پیشنهادی در محدوده 1480 تومانی دیده شد که نبود سفارش خرید، افت قیمت پیشنهادی فروش را در پی داشت. با گذشت زمان و ثبت نخستین سفارش‌های خرید، قیمت تعادلی دو طرف عرضه و تقاضا، در محدوده 1470 تومانی قابل رصد بود. اما این اتفاق پایان کار نبوده و افت قیمت تعادلی را مشاهده کردیم؛ به گونه‌ای که در انتها، «کیمیا» با قیمت 14 هزار و 473 ریال به فرابورس بازگشت. این قیمت به افت 2 درصدی سهام شرکت در بازگشت به معاملات اشاره دارد.

«قچار»

پیام ناظر بازار برای این نماد به این شرح است:

نماد معاملاتي شركت فرآورده هاي غذايي و قند چهارمحال «قچار1»، پس از ارائه اطلاعات پيش‌بيني، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، امروز آماده انجام معامله است.

در فرآیند مذکور، «قچار» که به دنبال شفاف‌سازی در خصوص پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 95 به این رویه رسید، اتفاقات زیر رصد شد:

در این فرآیند ابتدا قیمت‌هایی در مرز 405 تومان در سمت فروش و 385 تومان در طرف خرید مشاهده شد. این موضوع تا دقایق پایانی بازار پا بر جا بود؛ اما در این لحظات بالاترین قیمت خرید که از 3883 ریال بیشتر نبود، ثبت سفارش فروشی در همین قیمت از سوی تعدادی سهام‌دار، موجبات بازگشایی «قچار» را فراهم آورد. این رویداد به کاهش نزدیک به 3 درصدی قیمت سهم در بازگشت به معاملات بازار عادی فرابورس دامن زد.

نهایتا این نماد با انجام تنها 4 معامله (و حجمی کمتر از 13 هزار سهم) به انتهای بازار رسید.