آخرین تحولات دلار جهانی

12:06 - 1400/01/25

پس از سقوط ملموس ارزش دلار در شب گذشته، با شروع معاملات در بازارهای آسیایی طی روز چهارشنبه شاهد ورود شاخص دلار به محدوده مثبت هستیم.

با از سرگیری معاملا ت در بازارها ارز آسیایی، شاهد رشد ارزش دلار به لطف نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران هستیم. پس از افت قابل ملاحظه ارزش دلار در شب گذشته به خصوص در مقابل ین و یورو، سرمایه‌گذاران در روز جاری دست بکار شناسایی سود شده‌اند که همین امر به تضعیف ارزهای مطرح در برابر دلار منجر شده است. شب گذشته شاخص دلار سرانجام پس از نوسانات یک هفه اخیر به زیر سطح 100 واحد رسید. موضع‌گیری مشاور ارشد تجاری رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه اینکه آلمان ارزش یورو را به صورت مصنوعی در برابر دلار پایین نگه داشته، فشار ملموسی را بر دلار وارد ساخت. ترامپ نیز در دیدار با مسئولان شرکت‌های بزرگ دارویی آمریکا، علت برون سپاری تولید شرکت‌های آمریکایی را در ناشی از پایین نگه داشتن ارزش ارزهای دیگر در برابر دلار از سوی دولت‌های مختلف عنوان کرد.

در این میان امشب نیز نشست سران بانک مرکزی ایالات متحده برگزار خواهد شد، با اینکه فعالان بازار ارز به نتایج این شست دو روزه توجه جدی خواهند داشت، انتظار نمی‌رود شاهد اتخاذ تصمیمی در زمینه افزایش نرخ بهره در این نشست  از سوی فدرال رزرو باشیم.

گفتنی است تا این لحظه از معاملات امروز شاخص دلار با رشدی 0/3 درصدی به 99/8 واحد رسیده است.