شفاف‌سازی «مداران»

12:02 - 1400/01/25
داده پردازی ایران با ارائه اطلاعیه شفاف‌سازی در خصوص عملکرد واقعی دوره 9 ماهه، دلیل اصلی تغییر درآمد شرکت را مربوط به فروش برخی تجهیزات به یکی از بانک‌ها به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان و کاهش بهای تمام شده ناشی از ‌برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی دانست.

داده‌پردازی ایران در پاسخ به تغییرات درآمد فروش تجهیزات و خدمات شرکت عنوان کرد: فروش «برخی از تجهیزات (تجهیزات سری z و دیسک ذخیره‌سازی)»؛ به ارزش 18 میلیارد و 350 میلیون تومان و «ارائه خدمات پشتیبانی تجهیزات مین فریم در قراردادهای جدید و تمدید قراردادهای قبلی (با نرخ بالاتر)»؛ به ارزش 4 میلیارد و 323 میلیون تومان از دلایل تغییرات مزبور بوده است. پیش از این پیش‌بینی شده بوددرآمدهای ایجاد زیرساخت فیزیکی مرکز داده 8 میلیارد و 428 میلیون تومان باشد که با وجود سپری شدن 9 ماه از عملکرد سال جاری مناقصات مربوطه، به دلیل عدم آمادگی از جانب مشتریان محقق نشده است و انتظار نمی‌رود تا پایان سال جاری نیز محقق شود. به همین دلیل «مداران» این درآمد را از پیش‌بینی سود 9 ماهه حذف کرده است.

«مداران» علت اصلی تغییر در درآمد و بهای تمام شده نسبت به گزارش عملکرد 6 ماهه را ناشی از افزایش درآمدهای حاصل از پشتیبانی و تعمیر و نگهداری ماشین‌های کامپیوتری رده بزرگ، پشتیبانی نرم افزارهای بنیادی و خدمات شبکه ارتباطی و کاهش بهای تمام شده ناشی از برنامه‌ر‌یزی و استفاده بهینه از ظرفیت خالی و عدم جذب نیروی انسانی جدید عنوان کرده است. داده‌پردازی ایران همچنین در پاسخ به علت کاهش سود ناخالص در سه ماه پایانی سال‌جاری اعلام کرده است با توجه به متنوع بودن شرکت‌های موجود در حوزه انفورماتیک، حاشیه سود قراردادها نیز متغیر است.

شفاف‌سازی «مداران»3