افت هزار واحدی شاخص متاثر از «وبملت»

11:59 - 1400/01/25
با پایان معاملات روز جاری، شاخص کل بورس با افت 1014 واحدی، به سطح 78 هزار و 250 واحدی رسید. در این رویداد، بازگشایی نماد بانک ملت، مهمترین نقش را با کاهش 864 واحدی ایفا کرده است.
افت هزار واحدی شاخص متاثر از «وبملت»

سهام‌داران این نماد بانکی که پیرو ارائه صورت‌های مالی (6 و 9 ماهه) آن، بیشتر از هر زمانی به بازگشت «وبملت» به معاملات روزانه امیدوار شدند، در ساعت انتهایی شاهد اعلام پیام ناظر بازار بودند تا این رویداد به فرآیند کشف قیمت این سهم در معاملات روز جاری منتهی شود.

به دنبال بازگشایی «وبملت»، این نماد که در قیمت 1199 ریال و افت 38 درصدی به تابلوی اصلی بازار اول بورس بازگشت، شاخص کل با کاهشی نزدیک به 900 واحدی رو به رو شد. پس از بازگشایی این نماد روند عرضه و تقاضا با برتری طرف تقاضا رو به رو شده تا این نماد به دنبال خرید بالای سهام‌داران حقیقی مسیر صعودی را پس از بازگشایی طی کرده و به قیمت 1242 ریال برسد. با انجام بیش از 130 میلیون تبادل سهم که 60 درصد آن را سهام‌داران حقیقی به انجام رساندند، قیمت پایانی سهم نهایتا در 1206 ریال ثابت ماند.

با این توضیح (افزایش قیمت سهم پس از بازگشایی) باید به انتظار معاملات «وبملت» در روز آینده چشم دوخت؛ جایی که احتمال تکرار رفتار قیمتی سهم بالا بوده و اینکه «وبملت» به رشد حداکثری در معاملات روز آتی دست یابد، دور از ذهن نیست.

«دنیای بورس» خواند این خبر را خالی از لطف نمی‌داند.