دماسنج بازار

چرخش قیمت‌ها در خودرویی‌ها

11:58 - 1400/01/25
روند رو به رشد قیمت نمادها در این گروه، با رسیدن به میانه‌های بازار قابل رصد است. موضوعی که رشد دسته‌جمعی قیمت نمادهای این گروه را به اطلاع می‌رساند.
چرخش قیمت‌ها در خودرویی‌ها

در گروه خودرو و ساخت قطعات که در روزهای گذشته روند قیمتی آنها را بررسی کردیم، شاهد افزایش تقاضا در مقایسه با روزهای گذشته هستیم؛ امری که در این خبرها نیز بدان اشاره شده بود.

در این گروه «خودرو» در معاملات روز جاری و به دنبال افزایش تقاضای سهام‌داران حقیقی به رشد بیش از یک درصدی قیمت خود رسیده است. همچنین این رویداد در سهام شرکت سایپا نیز قابل رصد است. در این نماد رشد نزدیک به 2 درصدی در حالی رقم خورده است که تقاضای بالای خریداران (حقیقی) را با خرید بیش از 90 درصدی شاهد هستیم. این رویداد در سایر نمادهای گروه نیز قابل رویت است که «خزامیا»، «خپارس» و  «خکاوه» از این جمله‌اند (خرید 100 درصدی فعالین حقیقی بازار سرمایه در این نمادها و در لحظه نگارش این خبر مشاهده می‌شود).

در حالی که تقریبا تمامی نمادهای این گروه با رشد قیمت خود پای معاملات روز جاری نهاده‌اند، دلیل اصلی این رویداد را می‌توان رسیدن قیمت‌ نمادها در این گروه به کف‌های حمایتی به حساب آورد.

در انتها اضافه می‌شود که «خاهن» و «خچرخش» در این گروه با رشد 5 درصدی، صف‌های خرید 4 و 2 میلیونی را به همراه دارند.