دماسنج بازار

نزول خودرویی‌ها در معاملات امروز

11:56 - 1400/01/25

در حالی که پیش‌بینی روند نزولی این گروه در خبرهای روز گذشته «دنیای بورس» نیز اشاره شده بود، شاهد این نزول در معاملات روز جاری بودیم؛ هر چند کاهش قیمت با تعدیل محسوسی نسبت به روز قبل قابل رویت است.

در روز جاری و با نزدیک شدن به پایان معاملات، سهام ایران خودرو با افت بیش از 3 درصدی و خرید و فروش بیش از 12 میلیون سهم، به انتهای بازار نزدیک می‌شود (روز گذشته این کاهش بیش از 4 درصد بود). همچنین «خساپا» که افت بیش از 3 درصدی را در روز گذشته تجربه کرده بود، در معاملات امروز، فشار فروش‌های وارد شده را تعدیل یافته دیده و افت قیمت سهم در انتهای بازار (در لحظه نگارش این خبر)، کمتر از یک درصد است. «خزامیا» هم که در روز گذشته کاهشی در مرز 4 درصدی را تجربه کرد، در مرز نزول یک درصدی به پایان معاملات نزدیک می‌شود (به رغم فروش بالای حقوقی‌ها). این رویداد در عمده نمادهای گروه از جمله «خپارس»، «خگستر» و «خکاوه» نیز قابل رویت است.

اما در «خاهن» معاملات را به گونه‌ای دیگر رصد می‌کنیم. این نماد که روز گذشته با افت 5 درصدی به انتهای معاملات رسید، در روز جاری و در شروع معاملات نیز این کاهش 5 درصدی را به همراه داشت. اما در ساعت پایانی بازار، رشد قیمت سهم رقم خورد به گونه‌ای که با صعود شارپ این نماد، صف خرید نزدیک به 2 میلیونی در «خاهن» قابل شناسایی است. با این رشد و نوسانی در مرز 10 درصدی، قیمت سهم به آستانه 360 تومانی رسیده است.