ابهام در فروش نفت در بورس

11:53 - 1400/01/25
مدیرعامل بورس انرژی در حالی از آمادگی زیرساخت‌های فروش نفت خام در این بازار خبر می‌دهد که کارشناسان با توجه به تجربه‌های قبلی درباره موفقیت طرح تازه تردید دارند.

مدیرعامل بورس انرژی در خصوص آمادگی زیرساخت‌های فروش نفت خام در بورس انرژی تاکید می‌کند: اگر همین امروز، وزارت نفت برای اجرای این امر تصمیم جدی بگیرد، سه روز بعد وی عرضه را آغاز خواهد کرد.این در حالی است که اجرای طرح عرضه نفت خام در بورس انرژی همچنان جزو برنامه های وزارت نفت و بورس انرژی است. پیش از این هم مدیر پیشین امور بین الملل شرکت ملی نفت نیز از آماده‌شدن زیرساخت‌های عرضه روزانه 100 هزار بشکه نفت خام صادراتی در بورس خبر داده و تاکید کرده بود: اجرای این طرح در انتظار تایید سازمان بورس است. به گفته محسن قمصری سازمان بورس باید قیمتی را برای عرضه نفت خام صادراتی در بورس تعیین کند که مورد تایید وزارت نفت نیز باشد.

عرضه نفت خام در بورس باید به صادرات نفت کشور کمک کند. حال پرسش اصلی اینجاست تا زمانی که برای نفت خام صادراتی در بازارهای جهانی مشتری وجود دارد و می توان با فروش نفت به قیمت روز برای کشور درآمدزایی کرد، چرا باید آن را با قیمت پایین تر به خریداران بورس عرضه کرد؟

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.