تغییرات قیمت نقدی و آتی محصولات فولادی

11:52 - 1400/01/25

در پی کاهش محدودیت‌های وضع شده در زمینه سطح تولید واحدهای صنعتی در استان هبی چین، قیمت محصولات فولادی در معاملات آتی بازار شانگهای روندی نزولی را تجربه کرد.

با کاهش سطح آلاینده‌های هوا در استان هبی، مقامات این استان برخی محدودیت‌های وضع شده در زمینه کاهش تولید صنایع آلاینده از جمله فولادسازان را لغو کردند که این امر منجر به تضعیف معاملات در بازار آتی شانگهای شده است. در عین حال اعلام برنامه کاهش ظرفیت تولید 11/7 میلیون تنی تولید فولاد طی دو سال آینده در استان جیانگسو از سوی مقامات این استان، از ریزش شدید قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه می‌‌‌ با افتی 5/5 دلاری به 530 دلار رسید. میلیگرد فولادی نیز در قرارداد مشابه بیش از شش دلار ارزان شد و قیمت 479 دلار را تجربه کرد.

در این میان بر طبق گزارش متال بولتن، قیمت‌ صادراتی میلگرد فولادی تغییر ملموسی را تجربه نکرده و پلیت فولادی نیز با افزایش قیمت مواجه شده است. بر این اساس قیمت میلگرد فولادی حاوی کروم تحت قرارداد فوب چین تغییر ملموسی را نسبت به هفته پشت سر نگذاشته و در قیمت 435 تا 440 دلار معامله شده است. قیمت پلیت فولادی چین نیزحاوی کروم درقراردادهای فوب  افزایش قیمتی پنج تا ده دلاری را نسبت به هفته پیش تجربه کرده و به سطح 455 تا 460 دلار رسیده است. رشد قیمت بیشتر ناشی از افزایش قیمت‌های داخلی این محصول بوده است.