«ثرود» و «وتوکا» به بازار بازگشتند

11:49 - 1400/01/25
با اعلام ناظر بازار فرآیند کشف قیمت این دو نماد آغاز شد که در انتها «وتوکا» با افت 3 درصدی و «ثرود» با رشد 6 درصدی به معاملات روزانه بازگشتند.

«ثرود»

 پیام ناظر بازار برای این نماد به شرح زیر است:

نماد معاملاتي شرکت سرمايه گذاري مسكن زاينده رود، «ثرود1»، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، امروز دوشنبه آماده انجام معامله است.

در فرآیند کشف قیمت این نماد، اتفاقات زیر رصد شد:

در ابتدای این فرآیند، بهترین قیمت فروش در محدوده 150 تومانی بوده است که در سمت خرید، بهترین سفارش در نزدیکی 130 تومان قابل رصد بود. پس از عبور از لحظات آغازین این فرآیند، قیمت پیشنهادی فروش به محدوده 145 تومانی رسیده، در حالی که قیمت خرید از 132 تومان فراتر نرفت.

سرانجام با عدم تغییر در بهترین قیمت خرید، قیمت‌های پیشنهادی فروش با کاهش بیشتری رو به رو بوده و خود را به قیمت خرید نزدیک کردند تا در همان قیمت 132 تومانی، شاهد بازگشت «ثرود» به معاملات روزمره باشیم.

«وتوکا»

پیام ناظر بازار برای این نماد نیز به شرح زیر است:

نماد معاملاتي شركت سرمايه گذاري توكا فولاد، «وتوكا»، با توجه به ارائه اطلاعات پيش‌بيني سال مالي منتهي پایان خرداد 96، با محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله است.

رویه بازگشایی این نماد اینگونه رویت شد:

قیمت‌های ابتدایی فروش در مرز 140 تومانی دیده شد و در سوی مقابل، محدوده 130 تومانی را در بهترین قیمت خرید مشاهده کردیم. با گذشت زمان، افت قیمت نه چندان زیاد در کمترین قیمت فروش را مشاهده کردیم؛ به گونه‌ای که در مرز 137 تومانی، تعادل عرضه و تقاضا قابل شناسایی بود. اما این انتهای کار نبود و خریداران رفته رفته قیمت پشنهادی خود را پایین‌تر آورده تا نهایتا در قیمت 1349 ریال شاهد بازگشایی این سهم باشیم. پس از بازگشایی این سهم، فشار فروش در آن ادامه داشته، تا جایی که پس از افت 5 درصدی قیمت و رسیدن آن به 1313 ریال، صف فروش بیش از یک میلیونی را در انتهای معاملات «وتوکا» رصد کنیم.