جهش قیمت فولاد

11:49 - 1400/01/25

با شروع معاملات هفتگی در بازار آتی شانگهای شاهد رشد قیمت محصولات فولادی در قرارداهای آتی بودیم و تحت تاثیر این امر قیمت‌ها در بازار نقدی نیز سیری صعودی را به خود دیدند.

با افزایش مجدد سطح آلاینده ها در استان هبی که به عنوان یکی از قطب‌های فولادسازی چین به شمار می‌رود، سطح آلودگی هوا به وضعیت هشدار رسید و همین امر نیز منجر به وضع محدودیت‌های شدیدی در زمینه سطح تولید واحدهای آلاینده از جمله فولاد در این استان شد. تحت تاثیر این شاهد رشد قیمت‌ در معاملات آتی شانگهای بودیم . قیمت‌های نقدی نیز به تبعیت از بازار آتی در مسیر رشد قرار گرفته‌اند. گفتنی است اعلام خبر تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین به چرخه بانکی این کشور  در راستای تنظیم جریان نقدینگی در کوتاه مدت و میان مدت تا پیش از تعطیلات سال نو نیز در رونق معاملات تاثیر شایانی داشته است.

امروز در بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه می ‌با رشدی 20 دلاری به 540 دلار رسید. میلیگرد فولادی نیز در قرارداد مشابه 24 دلار گران شد و قیمت 489 دلار را تجربه کرد.

در این میان بر اساس گزارش متال بولتن قیمت نورد گرم صادراتی حاوی بور تحت قرارداد فوب چین با رشدی 8 دلاری در سطح 510 تا 515 دلار معامله شده است.

همچنین قیمت میلگرد داخلی چین رشدی  12 را پشت سر گذاشته و به 471 تا 475  دلار رسیده است.