«فلامی» برخلاف «خاهن» به معاملات بازنگشت

11:46 - 1400/01/25
با اعلام ناظر بازا نمادهای «فلامی» و «خاهن» به رویه کشف قیمت رسیدند. این پیام بدین شرح است که «نماد معاملاتي شركت هاي لاميران، «فلامي»، با توجه به آگهي لغو برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه و آهنگري تراكتورسازي ايران با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به اسفند 95، با محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله است».

فرآیند کشف قیمت این دو نماد را بررسی می‌کنیم:

«خاهن»: این نماد در سمت خرید ابتدا سفارش‌هایی در محدوده 310 تومانی را به خود دیده است که با گذشت زمان و عدم وجود سفارش فروش، قیمت خرید پیشنهادی به 3764 ریال رسید. این قیمت را می‌توان در سمت فروش نیز مشاهده کرد؛ هر چند حجم سفارش‌های مذکور در برابر خرید بسیار ناچیز است. گفتنیست که در بخش خرید در مقاطعی از این فرآیند، مجموع سفارش‌ها بیش از 5 میلیون و در سمت مقابل، حجم سفارش‌ها کمتر از 15 هزار سهم بود.

سرانجام با رسیدن به ساعت پایانی معاملات روز جاری، قیمت مذکور (3764 ریالی) را به عنوان قیمت بازگشایی این نماد رویت کردیم. با این اتفاق رشد 5 درصدی قیمت سهم در بازگشایی رقم خورده است.

«فلامی»: در سمت سفارش‌های فروش بهترین قیمت، ابتدا در محدوده 3395 ریالی بود که با گذشت زمان این قیمت به 3989 ریال رسید. در سمت خرید نیز بهترین قیمت پیشنهادی از مرز 2757 ریال فراتر نرفت؛ اما با رسیدن به ساعت پایانی بازار، کش و قوس عرضه و تقاضا در «فلامی» نیز با رسیدن به بهترین قیمت پیشنهادی خرید در 3076 ریال و پایین‌ترین قیمت فروش در 3387 ریال دنبال می‌شود. با رسیدن به دقایق پایانی معاملات روز جاری، بهترین قیمت خرید در 3236 ریال و بهترین قیمت پیشنهادی فروش در 338 تومان دیده شد. این قیمت‌ها در انتهای بازار و با پایان معاملات روز جاری، قیمت بهتری را بالاتر از خود ندیدند تا این سهم بر خلاف «خاهن»، نتواند فرآیند کشف قیمت خود را با موفقیت به پایان برساند.