سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست آلومینیوم جنوب

11:46 - 1400/01/25
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامِرد گفت: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهرک پایین‌دستی آلومینیوم در کنار طرح آلومینیوم جنوب در این منطقه فراهم شده است.

 ایمیدرو: سید‌ابوالحسن حقایقی با اشاره به اجرای طرح آلومینیوم جنوب در لامرد افزود: با توجه به تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو و همکاری‌های بین بخشی، زیر ساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم در کنار سایر صنایع مهیاست و این امر فرصت استثنایی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش ایجاد کرده است. وی اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های حیاتی برای اجرای پروژه‌های بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، همچنین سایر مزیت‌ها نظیر دسترسی به محورهای مواصلاتی، کانون‌های انرژی و برخورداری از نیروی متخصص و کارآمد، بستر لازم برای پیشگامی منطقه در صنایع انرژی بر فراهم شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس احداث شهرک جامع صنایع آلومینیوم شامل صنایع پایین‌دستی در مجاورت کارخانه پیش بینی شده که امکان خرید آلومینیوم مذاب به جای شمش آلومینیوم نیز وجود دارد. بر‌اساس پیش‌بینی‌های انجام شده فاز نخست آلومینیوم جنوب با اعتبار اولیه 2/ 1میلیارد دلار در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد که در این مرحله زمینه اشتغال مستقیم 5 هزار نفر فراهم می‌شود.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.