نگاهی به قیمت فولاد در اولین روز کاری سال2017

11:33 - 1400/01/25

با وجود رشد قیمت محصولات فولادی در جلسه صبح امروز بازار آتی شانگهای، در ادامه معاملات شاهد تضعیف قیمت این محصولات بودیم.

با انتشار گزارش بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خرید چین و همچنین افزایش محدودیت برای فولادسازان در شهر تانگشن به علت مقابله با معضل آلودگی هوا، جو روانی مثبتی بر معاملات محصولات فولادی در صبح امروز حاکم شد به طوری که قیمت نورد گرم و میلگرد در برهه‌ای از معاملات تا سطح 486 و 421 دلار توانستند صعود کنند اما در ادامه این روند مختل شد و در جلسه معاملاتی ظهر نیز قیمت‌ها به محدوده منفی وارد شدند. کاهش فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی در شهرهای بزرگ چین با افزایش برودت هوا و در پیش بودن تعطیلات سال نو در این کشور، چشم انداز قیمتی محصولات فولادی را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است.

در آخرین معاملات بازار آتی شانگهای هر تن میلگرد برای تحویل در ماه می ‌‌‌با کاهش قیمتی بیش از هشت دلار دلار به 410 دلار رسیده است.

نورد گرم فولادی نیز در قرارداد مشابه افت قیمتی چهار دلاری را پشت سرگذاشت و در قیمت 474 دلار معامله شد.

با این وجود فعالان بازار فولاد از ثبات قیمت این محصول در بازارهای نقدی صادراتی سخن می‌گویند. به گزارش متال بولتن نورد گرم گرید تجاری حاوی بور در بازار صادراتی امروز در قیمت 510 تا 520 دلار در هر تن  معامله شده که این رقم نسبت به هفته گشته تغییر خاصی را منعکس نمی‌کند.