احتمال کاهش قیمت پلی‌اتیلن سبک

11:28 - 1400/01/25

موسسه اطلاعاتی CCF GROUP درگزارشی از احتمال کاهش قیمت پلی اتیلن سبک در بازار چین طی فصول پیش رو خبر داد.

بر اساس این گزارش روند رو به رشد قیمت پلی اتیلن سبک در ماه‌های اخیر قوی‌تر از گریدهای دیگر پلی اتیلن بوده و این امر باعث شده که فاصله قیمت قابل لاحظه‌ای میان پلی اتیلن سبک با پلی اتیلن سنگین ایجاد شود.

بر طبق این گزارش یکی از دلایلی که می‌تواند منجر به تضعیف بازار پلی اتیلن سبک در ماه‌های پش رو شود، ورود سایتهای جدید تولید این محصول به مدار تولید است. قرار است به زودی شرکت جیانگسو سیلبوت پروژه تولید پلی اتیلن سبک خود را وارد مدار تولید کند که این پروژه در کنار دو پروژه تازه تاسیس شنهوا یولین و شنهوا ژینجیانگ در سال 2017 ظرفیت تولید این محصول در چین را به میزان هشتصد هزار تن در سال افزایش خواهد داد. در عین حال شرکت ژونگتیان نیز سایت تولید پلی اتیلن سبک خود به ظرفیت 370 هزار تن در سال را طی فصل دوم سال جاری افتتاح خواهد کرد.

همچنینن پس از رشد ملموس قیمت پلی اتیلن سبک در ماه‌های اخیر، محموله‌های صادراتی قابل ملاحظه‌ای رهسپار چین شده‌اند و به نظر می‌رسد که در ماه فوریه شاهد ورود بسیاری از محموله‌ها به بازار چین و رشد ملموس عرضه این محصول باشیم.

علاوه بر این موارد، افزایش شدید قیمت پلی اتیلن سبک در چین باعث کاهش قابل ملاحظه سود صنایع پایین دستی این محصول شده و همین امر نیز این صنایع را به سوی مصرف محصولات جایگزین از جمله پلی اتیلن سبک خطی متالوسن سوق داده که همین امر نیز می تواند تقاضا برای پلی اتیلن سبک را کاهش دهد.