قیمت سکه به نقطه حساس رسید + جدول

15:16 - 1400/01/21
در بازار ارز و سکه روند قیمت ها چگونه شد.
قیمت سکه به نقطه حساس رسید + جدول

به گزارش «دنیای بورس»، اقتصاد نیوز نوشت: رابطه مستقیم سکه و اونس طلا در یک هفته اخیر، بعضا بر هم خورده است. به عنوان مثال، در مقاطعی از هفته گذشته، اونس طلا روند افزایشی داشت و سکه در بازار داخلی افت می کرد.

دیروز نیز قیمت سکه در شرایطی در بازار سبزه میدان صعودی شد که قیمت طلای جهانی بیشتر گرایش به نزول داشت. اما چه عاملی بر هم خوردن این رابطه را توضیح می دهد؟

به طور مسلم، تنها عامل توضیح دهنده را می توان تغییرات قیمت دلار در بازار داخلی دانست.

به نظر می رسد، زمانی که بهای انس طلا در بازارهای جهانی کاهشی می شود، برخی از سکه بازان در هفته اخیر به بازار دلار مراجعه کرده اند و با خرید اسکناس آمریکایی، از قیمت سکه تمام حمایت کرده اند.

به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، معامله گران سکه انتظار داشتند که اونس طلا روند افزایشی خود را در هفته جاری ادامه دهد، در نتیجه خریدهای سکه خود را بالاتر آوردند. با این حال، اونس برخلاف انتظار آنها رفتار کرد و خریداران سکه ناچار شدند برای حمایت از دارایی خود به بازار دلار مراجعه کنند.

اگر نظریه این گروه درست باشد، باید به این نتیجه رسید که اونس و دلار نیز به طور موقت در دو جهت مختلف حرکت خواهند کرد. در واقع اگر فردا اونس طلا به کاهش خود ادامه دهد، انتظار رشد دلار دور ار انتظار نیست.

البته برخی از معامله گران عنوان می کنند که سکه و دلار هر دو به مرز حساسی رسیده اند و با افزایش فروش ها در نقاط حساس، به مسیر کاهشی بازخواهند گشت.