خبرهای جدید درباره فولاد را از دست ندهید

15:12 - 1400/01/21
خبرهای جدید برای افزایش صادرات فولاد درباره چه بود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از چیلان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به برگزاری جلسه این انجمن با وزیر صمت در روز گذشته گفت: مقرر شد ضمن بررسی بیشتر مسائل در کمیته مشترک، برگزاری چنین جلساتی به میزبانی وزیر صمت تداوم داشته باشد.

خوشبختانه وزیر صمت در این جلسه نقدها و راهکارهای انجمن در خصوص تنظیم بازار فولاد را با حوصله شنیدند و ضمن تایید برخی موارد، بر موارد مهمی همچون توسعه صادرات به طور هدفمند در طول زنجیره فولاد و همچنین لزوم اصلاح فرآیندهایی که امضای طلایی ایجاد می کند، تاکید داشتند. همچنین مقرر شد مجددا هفته آینده جلسه دیگری با حضور ایشان برگزار شود.

پیشنهاد صادرات 60 درصدی در جلسه با وزیر صمت

سید رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با همفکران خبرهای خوبی را از جلسه انجمن فولاد با وزیر صمت درباره صادرات 60 درصد محصولات فولادی و فروش 40 درصدی در بازار داخل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه انجمن فولاد با وزیر صنعت مذاکرات خوبی انجام شد، گفت: وزیر صنعت در جریان جزییات تقاضای داخل و میزان تولید قرار گرفت و بر همین اساس قرار بر این شد که 60 درصد صادرات را انجام دهیم و 40 درصد در بازار داخل فروش برود.

وی در توضیح جزییات تولید ، فروش و صادرات فولادی ها گفت: در حال حاضر 20 میلیون تن تولید اسلب و طویل داریم که 10 میلیون تن آن را نوردی ها مصرف می کنند که از این 10 میلیون هم 2.5 میلیون تن صادر می شود.

به گفته وی بر همین اساس 50 درصد تولید شمش مازاد بوده و امکان صادرات داریم.
وی ادامه داد: از سویی دیگر برخی شرکت هایی که خودشان کوره های القایی دارند و 5.2 میلیون تن تولید دارند و لذا 5 میلیون تن دیگر نیز از این محل مازاد است که مجموع آن 15 میلیون تن می شود. 5 میلیون این حجم که کوره های قوی برای تولید داخل است و باقی مازاد هم صادر می شود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس و برای اطمینان خاطر درخواست دادیم تا امکان صادرات 60 درصدی خارج از بورس کالا و فروش 40 درصدی در بورس کالا برای فولادی فراهم شود چراکه با توجه به افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی باید از این فرصت نهایت استفاده را درجهت ارزآوری برای کشور ببریم.

شهرستانی با اشاره به اینکه در معاملات دیروز بر اساس شیوه نامه زنجیره فولاد عمل شده و محصولات در بورس کالا عرضه شد، گفت: ولی مقرر شده تا وزیر صنعت طی روزهای آتی تصمیم های جدید خود را در خصوص این موضوع بر مبنای مذاکراتی که داشتیم اعلام کند./همفکران