رئیس جمهور: دنیا بداند سال آینده نفتمان را می‌فروشیم

جلسه هیات دولت | دستور خرید واکسن صادر شد

15:06 - 1400/01/21
در حالی که حسن روحانی تاکید کرده از دیشب دستور خرید واکسن را صادر کرده است که وزیر کشور میگوید از دی یا بهمن تزریق واکسن آغاز می‌شود.
جلسه هیات دولت | دستور خرید واکسن صادر شد

به گزارش «دنیای بورس»، تسنیم در گزارشی نوشت: ایران مقداری پول به صورت پیش‌‌پرداخت داده تا عضو COVAX شویم؛ کشورها در کووکس سرمایه‌‌گذاری می‌‌کنند تا در زمان تولید واکسن کرونا، این واکسن به صورت عادلانه بین این کشورها توزیع شود. سهمیه ایران در کووکس، بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن کروناست.

حسن روحانی امروز در هیات دولت (لینک) گفته بود: دستور خرید واکسن کرونا را دیشب صادر کردم. رئیس جمهور تصریح کرد: برخی کشورها واکسن ساخته‌اند و ما دیروز تصمیم گرفتیم از یک کشور واکسن خریداری شود، دیشب هم دستور این کار را صادر کردم.وزیر بهداشت هم خبر داده بود که به زودی واکسن های کرونا برای تزریق به گروه های آسیب پذیر وارد کشور می شود. 

در همین حال رحمانی فضلی، وزیر کشور میگوید:

  • از دی یا بهمن ماه تزریق واکسن با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‎شود.
  • با اجرای طرح محدودیت‌ها، تعداد شهرهای وضعیت قرمز از ۱۶۴ شهر به ۳۴ شهر کاهش یافت.

امروز همچنین جلسه تامین واکسن کرونای مورد نیاز کشور (لینک) ظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهاتگیری در این جلسه تاکید کرده با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا از هیچ اقدامی برای تهیه واکسن کرونا دریغ نخواهیم کرد.

حسن روحانی همچنین در ادامه جلسه امروز هیات دولت گفته بود:

  • هرگاه 1 + 5 به تعهداتش عمل کرد، ما هم سریعا به تمام تعهدات برجام باز می گردیم
  • در سال 98 ایران اعلام کرد، کاهش تعهدات اما غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند، ما در 5 مرحله اعلام کردیم که کاهش تعهدات داریم و سانتریفیوژهای آی‌آر 2 که قرار است که در نطنز نصب شود، چیز جدیدی نیست! آنچه که اروپایی‌ها بلند شده و سینه‌زنی می‌کنند که چیست، ما قبلا اعلام کرده‌ایم.
  • این سانتریفیوژها به سادگی قابل بازگشت است، هرگاه 1 + 5 به تعهداتش عمل کرد، ماهم سریعا به تمام تعهدات برجام برمی‌گردیم. راه توبه باز است، هرگاه به تعهداتشان برگردند، ما هم آمادگی داریم!
  • در بودجه ۱۴۰۰ اعلام کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت، یعنی افزایش ارزش پول ملی، ما قیمت دلار را روی ۱۱ الی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کردیم و این آرزو نیست، دولت می‌تواند این رقم را برای مردم توضیح دهد.
  • بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر اینکه بخواهیم مذاکره بکنیم یا نه بسته نشده است؛ اساس این بودجه اعلام شرایط مناسبتر اقتصادی در سال آینده است.
  • در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌‎کنیم و خواهیم فروخت، این پیام را دنیا دریافت کند ایران شرایط فروش نفتش با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود و کاسبان تحریم از این پیام خوشحال نمی‌شوند.