در جلسه دوم فعالان فولادی با معاون رییس جمهور چه گذشت

15:02 - 1400/01/21
در نشست دوم فعالان حوزه زنجیره فولاد با معاون اقتصادی رییس جمهور، روی اجرای مفاد شیوه نامه ساماندهی عرضه و‌ تقاضای زنجیره فولاد تاکید شد.

به گزارش «دنیای بورس»، در این نشست کلیات مفاد شیوه نامه مورد موافقت انجمن های نوردکاران فولادی ایران ، انجمن سنگ آهن و کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران قرار گرفت و تنها مخالف این شیوه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بود که در نهایت نیز مقرر شد تا *جزئیات این شیوه نامه با محوریت معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت پیگیری و اجرا شود.

در این نشست ، مدیر عامل فولادخوزستان در خصوص گزارشی که انجمن نورد کاران فولادی ایران در خصوص قیمت تمام شده شرکت ها با بهره گیری از اطلاعات سامانه کدال منتشر کرده بود موضع گرفت و اعلام‌کرد ، “قیمت تمام شده شمش فولاد خوزستان کیلویی ۴ هزار و ۱۰۰ تومان است “، جالب اینجاست که قیمت فروش شمش فولاد خوزستان در حال حاضر با بیش از دوبرابر این قیمت در بورس کالا انجام میشود وفولادسازان همچنان حاضر به کاهش قیمت در بورس کالا نیستند .

این در حالیست که نوردکاران خواستار تعیین ما به التفاوت ۱۳ درصدی بین نرخ شمش تا میلگرد هستند و ما به التفاوت قیمت میلگرد نسبت به شمش فولاد طی دو هفته گذشته کمتر از ۸ درصد بوده و ادامه این روند تولید را به مخاطره می اندازد.

ای کاش سرنوشت شیوه نامه ای که با جدیت و با هدف مبارزه با رانت و برچیده شدن آن در زنجیره فولاد تهیه و تدوین و ابلاغ شد در مرحله اجرا با فشار رانت خواران تغییر نکند.