اجرای شیوه نامه بازار فولاد به کجا رسید؟

15:02 - 1400/01/21
پیگیری ها نشان می دهد: شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از همفکران، موضوع شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد این روزها از موارد مهم و مورد توجه اهالی بازار سرمایه است که همفکران به طور جدی پیگیر خبرهای پیرامون آن است. بر همین اساس پیگیری های همفکران از مدیران بورسی در خصوص این شیوه نامه نشان می دهد که هنوز هیچ ابلاغیه لازم الاجرایی در این رابطه به بورس کالا ارائه نشده است.

امروز و فردا که بورس کالا معامله ای ندارد و احتمالا روز دوشنبه یا سه شنبه شاهد عرضه های فولادی خواهیم بود و با توجه به اینکه هنوز این شیوه نامه نهایی نشده، معاملات بورس کالا بر همان مبنای قبلی است.

همچنین از سویی دیگر بررسی های همفکران از مدیران فولادی گویای این موضوع است که حتی اجرای این شیوه نامه نیز نگرانی برای فولادسازها و سهامداران آنها نباید ایجاد کند چراکه مهمترین مزیت این شیوه نامه برای فولاد سازها آزاد سازی کامل و حذف سقف قیمتی در رقابت های معاملاتی است.

به نظر می رسد فعلا خبرهای پیرامون شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد در حال رایزنی بین مسئولان و مدیران است ، بازار سرمایه بر مبنای اینکه هنوز معاملات این محصولات در بورس کالا بر روال قبلی است و هیچ تغییری اتفاق نیفتاده نباید نگرانی خاصی داشته باشند.

از سویی دیگر در شیوه نامه مورد بحث عرضه سنگ آهن در بورس کالا نیز مطرح شده که پیگیری ها از بورس کالا نشان می دهد چنین موضوعی هنوز اجرایی و ابلاغ نشده است./همفکران