تحلیل تکنیکال | دورنمایی که در انتظار آلومینیوم است

15:00 - 1400/01/21
تکنیکال فلز آلومینیوم بررسی شد.
تحلیل تکنیکال | دورنمایی که در انتظار آلومینیوم است
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن فلز آلومینیوم، صعودی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت این فلز اساسی با حدود ۵ درصد افزایش از ۱,۸۳۷ دلار به ۱,۹۳۳ دلار رسید. مهم‌ترین اتفاق در چند روز گذشته برخورد همزمان قیمت به خط روند صعودی و سطح حمایتی ۱,۷۹۵ دلار بود، که قیمت به این محدوده واکنش نشان داد و به حرکت صعودی خود ادامه داد.

در سناریوی با احتمال بیشتر، این فلز به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد و در چند هفته آتی قیمت آلومینیوم اهداف بالاتری مثل محدوده ۲,۱۶۱ دلار را دنبال می‌کند که سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها مقاومت می‌گوییم. محدوده ۱,۹۸۰دلار، محدوده ۲,۰۵۵ دلار و ۲,۱۰۰ دلار را می‌توان به‌عنوان قیمت‌های مهم مقاومتی قیمت این فلز در چند هفته آینده در نظر داشت.

در صورتی که قیمت آلومینیوم به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های مقاومتی یا عکس العمل به نقش مقاومتی خط روند صعودی شکسته شده یا حتی واکنش قیمت به حضور در منطقه‌ای که بعد از چند روز افزایش تقریبا متوالی، قیمت به آن می‌رسد و به آن منطقه اشباع خرید می‌گوییم (در حال حاضر در نزدیکی این منطقه قرار داریم) تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های حمایتی ۱,۹۲۵ دلار، محدوده خط روند صعودی نیز می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود. اگر خط روند صعودی به سمت پایین شکسته شود، سطوح قیمتی ۱,۸۶۰ دلار و ۱,۷۹۵ دلار به‌عنوان محدوده‌های حمایتی مهم می‌توانند ایفای نقش کنند.

بررسی محدوده‌های مهم قیمتی

در صورت ادامه روند صعودی آلومینیوم در کوتاه مدت، اولین محدوده‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱,۹۸۰دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. این محدوده برای تحلیل گران محافظه کار حائز اهمیت است. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲,۰۵۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد.

قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت افزایش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی شکسته شده، می‌تواند نقش مقاومتی پر قدرتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نبود ولی سرمایه گذاران را برای ادامه بیشتر روند صعودی دچار شک و تردید کرد.

در صورت کاهش قیمت آلومینیوم، اولین محدوده‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱,۹۲۵ دلار است. این منطقه به‌عنوان حمایت تغییر نقش داد و به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

در صورت شکسته شدن روند صعودی، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱,۸۶۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی کاهش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۱,۸۶۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه شود.