انتخابات امریکا | ترامپ: تقلب در انتخابات امریکا را نشان میدهم / سخنرانی بایدن، ساعت 2 بامداد

14:56 - 1400/01/21
ترامپ گفته است ما تمام اقدامات قانونی را برای شمارش آرا قانونی انجام خواهیم داد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ در بیانیه ای گفته است:

  • مردم آمریکا مستحق شفافیت کامل در فرایند شمارش آرا هستند.
  • ما تمام اقدامات قانونی را برای شمارش آرا قانونی انجام خواهیم داد.
  • دونالد ترامپ می گوید شواهدی را به دادگاه ارائه می دهد که تقلب در انتخابات امریکا را نشان می دهد.

وی پیشتر هم گفته بود: دیوان عالی درباره انتخابات تصمیم‌گیری میکند.

  • من به راحتی با آرایی که بطور قانونی اخذ شده است عنوان ریاست جمهوری را کسب می‌کنم.
  • اما به ناظران (جمهوری‌خواه) به هیچ وجه و شکلی اجازه داده نشد که وظیفه خود را انجام دهند.
  • بنابراین آرا پذیرفته شده در این دوره زمانی باید به عنوان آرای غیرقانونی تعیین شوند؛ دادگاه عالی ایالات متحده باید تصمیم بگیرد!
  • در رقابت‌های سنا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. از اتفاقاتی که در این زمینه افتاده احساس غرور می‌کنیم. 
  • نظرسنجی‌ رسانه‌ها مصداق دخالت در انتخابات بود.
  • نظرسنجی‌ها می‌گفت بایدن ۵ درصد از من در فلوریدا جلو است در حالی که من این ایالت را به راحتی بردم. 
  • ما داشتیم در ایالت‌ها با اختلاف خوبی برنده می‌شدیم اما به طرز معجزه‌آسا و مخفیانه‌ای برتری‌مان از دست رفت.  
  • نظام [انتخاباتی] ما فاسد است و رأی‌گیری پستی سیستم ما را نابود کرده است. 
  • ناظران انتخاباتی را به مراکز شمارش آرا راه ندادند. می‌خواهند انتخابات را بدزدند. اجازه نمی‌دهیم.

پیش تر تسنیم نوشته بود، هم ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به نقل از او اعلام کرد: اگر آرای قانونی را شمارش کنید، من به راحتی برنده انتخابات خواهم شد! اگر آرای غیرقانونی و دیرهنگام را شمارش کنید، آنها می‌توانند انتخابات را از ما بدزدند!

تازه ترین اخبار | سخنرانی جوبایدن، ساعاتی دیگر

با تأیید خبر ارسالی خبرنگار نیویورک تایمز... رأیهای شمارش شده در ایالت پنسیلوانیا... شامل رأیهای رسیده پس از روز سوم نوامبر نبوده است. به این ترتیب، موضوع شکایت احتمالی کمپین ترامپ در این باره به طور کلی رفع می‎شود و زمینه فراهم کردن مورد ادعا در ادامه حکم قبلی دیوانعالی و رساندن پروند رأیهای غیابی به دیوانعالی با این مضمون... که مبنای رفتار کمپین ترامپ بود... از بین رفت. البته این به معنای دست برداشتن کمپین او از طرح شکایت در سایر زمینه‎ها نیست.

لری کودلاو، مشاوری اقتصادی کاخ سفید: اگر نتایج به دست آمده نشان دهد که جو بایدن به ریاست جمهوری رسیده است ترامپ به انتقال صلح آمیز قدرت به وی آماده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید: انتظار می رود بایدن در این سخنرانی با توجه به نتایج شمارش آرا در ایالات باقی مانده، اعلام پیروزی کند.این سخنرانی ساعت 2:30 بامداد به وقت تهران خواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده آرا در ایالت پنسیلوانیا هم ممکن است بازشماری شوند.پیشتر وزیر امور داخلی جورجیا گفته بود آرای این ایالت بازشماری می‌شوند.

پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند: در حالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای اشاره به سمت «جو بایدن» استفاده کرد.
فارس نوشت: وزیر امور داخلی ایالت جورجیا در یک نشست خبری اعلام کرد که با توجه به نزدیک بودن فاصله آرای جو بایدن و ترامپ در این ایالت (کمتر از ۱۱۰۰ رأی فاصله) آرای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت بازشماری خواهد شد.

نوادا کم کم به سمت بایدن سُر میخورد: اختلاف که 12 هزار رای بود با شمارش جدید ارا به 20 هزار رای رسیده است 92% ارا شمارش شده و 110 هزار رای باقی مانده است

اختلاف آرا در پنسیلوانیا به 12 هزار رسید و بایدن جلو افتاده است 96% ارا شمرده شده و بیش از 311 هزار رای باقی مانده است

آریزونا با شمارش 93% ارا بازهم بایدن جلوتر است . اختلاف به 44 هزار رای رسیده و 226 هزار رای باقی مانده است .

مسئول انتخابات در فیلادلفیا(ایالت پنسیلوانیا) می گوید هنوز حدود 40 هزار رای شمارش نشده باقی مانده است و ممکن است شمارش نهایی آراء چند روز طول بکشد.

گاردین گفته است: اعلام رسمی از سوی آسوشیتدپرس صورت نگرفته اما دولت فدرال اقدامات لازم برای انتقال قدرت را شروع کرده است.

خبرگزاری صداوسیما نوشت: ستاد تبلیغاتی جو بایدن در حال آماده سازی تربیون محل اعلام پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور است.

برتری بایدن در ایالت ویسکانسین از نیم درصد فراتر رفت که این به معنای منتفی شدن زمینه تقاضای "بازشماری" آراء توسط کمپین ترامپ در این ایالت است.

 توئیت ترامپ:  چگونه است که هر بار آراء پستی را می‌خوانند درصدها و قدرت تخریب‌شان [علیه من] فاجعه‌بار است؟پاسخ یک شهروند به توییت ترامپ: چون در میانهٔ یک همه‌گیری هستیم. و تصادفا کسانی که انقدر شعور دارند که [که برای بیمار نشدن] امن و پستی رأی بدهند، انقدر هم شعورشان می‌رسد که به تو رأی ندهند.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت در توییتی نوشت:  زمانیکه ترامپ در سال ۲۰۱۶ با فاصله اندک در ایالتهای پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین پیروز شد، سیستم انتخابات بسیار عالی و سالم بود. حالا که او در حال شکست خوردن است، «تقلب» شده است و «رای‌ها را دزدیده‌اند». اینگونه است که عوام‌فریبان ایمان به دموکراسی را از بین می‌برند و ما را به سمت استبداد می‌کشانند. تک تک رای‌ها را بشمارید.