جلسه فردا در مجلس | ابلاغیه قیمت گذاری دستوری فولاد تکذیب شد؟

14:52 - 1400/01/21
ابلاغیه قیمت گذاری دستوری فولاد تکذیب شد.

به گزارش «دنیای بورس»، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ابلاغیه قیمت گذاری دستوری فولاد را تکذیب کرد. امیری در گفت و گو با همفکران مصوبه دستورالعمل جدید قیمت گذاری فولاد در بورس کالا را تکذیب و تاکید کرد: چنین ابلاغیه ای کاملا تکذیب می شود.

وی با تاکید بر اینکه، این موضوع اصلا ابلاغ نشده است؛ گفت: یک دستورالعمل زمانی ابلاغیه، مصوبه و لازم الاجراست که با امضای مقام عالی رتبه ( وزیر صنعت، معدن وتجارت) و یا با امضا و توافق ستاد تنظیم بازار همراه باشد.

وی ادامه داد: این موضوع حدود یک سال و نیم است که در حال بررسی است و بارها درباره آن جلسات مختلفی تشکیل شده، پیشنهادهایی مطرح می شود اما فقط در حد پیشنهاد است و برای اجرایی شدن باید از هفت خان رد شود که هنوز حتی از یک خان هم رد نشده است.

وی تاکید کرد: دستورالعملی که در فضای مجازی منتشر شده یک پیشنهاد خام بوده که در جلسه ای مطرح شده و فقط در حد صحبت بوده است.

جلسه غیرعلنی مجلس برای قیمت‌گذاری فولاد

طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت‌گذاری دستوری فولاد فردا در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جلسه یک ساعته غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس درباره مسائل وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد. پیگیری‌‎های بورسان نشان می‌دهد که در این نشست طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نرخ‌گذاری فولاد بررسی خواهد شد.

علی جدی، نایب رییس دوم کمیسیون صنایع و معادن به بورسان گفت: در جلسه غیرعلنی فردا به صحبت‌های وزیر صمت و همچنین گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص نرخ‌گذاری فولاد خواهیم پرداخت.

نماینده خراسان شمالی در پاسخ به این پرسش که نظر کمیسیون راجع به نرخ‌گذاری صمت بر فولاد چیست، اظهار کرد: طرح کمیسیون متفاوت از شیوه نرخ‌گذاری وزارت صنعت و معدن و تجارت است./بورسان