نقشه نیمروز 27 مهر 99

تحلیل بورس امروز | تردید دوباره

14:52 - 1400/01/21
اگرچه امروز بازار دوباره با ریزش شاخص کل، دوباره بورس بازان را با تردید مواجه کرد اما چند نکته مهم در بازار امروز قابل رصد وپیگیری بود.
تحلیل بورس امروز | تردید دوباره

دنیای بورس | رخوت بازار سرمایه امروز با افت 47 هزار واحدی شاخص کل تکمیل شد تا نماگر بازار پس از ناکامی در فتح کانال یک میلیون و 600 هزار واحد، بار دیگر به کف کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی نزدیک شود. در جریان معاملات امروز بیش از 400 سهم با صف فروش به کار خود پایان دادند و ارزش معاملات خرد افت قابل توجهی داشت تا نشان دهد همچنان اقبال عمومی به بورس وجود ندارد و تردیدها نسبت به اتفاقات پیش رو، سهامداران را برای خرید دودل کرده است.

در روزی که نمادهای بزرگ در صف فروش سنگین قفل بودند، «انرژی3» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد. نماد سایر اشخاص بورس انرژی که در هفته های اخیر با صف فروش سنگین مواجه بود، حالا چند روزی است که با استقبال سهامداران به صف خرید رسیده است و  در جریان معاملات امروز نیز توانست تا پایان بازار در محدوده مثبت باقی بماند.

 با این حال با مبادله حدود 360 میلیارد تومانی، رتبه نخست را در ارزش معاملات به دست آورد و «دارایکم» با اختلاف ناچیز در رتبه بعدی قرار گرفت. در سوی دیگر با مبادله 350 میلیون سهم از شرکت بهساز کاشانه تهران، «ثبهساز» توانست گوی رقابت را از نمادهای بانکی در کسب بیشترین حجم معاملات برباید.

اغلب خرید و فروش های امروز از سوی حقیقی ها صورت گرفت به گونه ای که حقیقی ها بیش از 1350 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. امروز نیز دلار روند صعودی خود را حفظ کرد (اگر اکنون نرخ دلار در بازار غیررسمی افت اندکی داشته است) اما همچنان بورس نسبت به افزایش نرخ دلار واکنش خاصی نشان نمی دهد.

نکات بازار

در جریان معاملات امروز «کاما» بعد از خبر افزایش سرمایه با تقاضای خوبی همراه شد. طبق اعلام شرکت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت و دارایی ثابت به میزان 2700 درصد برآورده شده و با توجه به این موضوع و علی رغم جابه جایی 9 میلیون سهم و سهم 44 درصدی حقوقی‌ها در فروشها، این شرکت تا پایان بازار با صف خرید همراه بود.شرکت سرمایه گذاری استان یزد «وسیزد» نیز با رشد 27 درصدی بازگشایی شد.در سوی مقابل «خودرو» با بیش از یک میلیارد و 500 میلیون سهم، بزرگ ترین صف فروش را تا پابان بازار داشت.