نقشه نیمروز 16 شهریور 99

تحلیل بورس امروز | اعتماد از دست رفته

14:37 - 1400/01/21
شاخص کل بازار سهام به مثابه روز قبل خود با شدت کمتری و البته فشار فروش در برخی نمادهای خاص در کانال 1.647 میلیون واحد تثبیت شد.
تحلیل بورس امروز | اعتماد از دست رفته

دنیای بورس |  شاخص کل بازار سهام امروز را با روند متعادل و مثبت دنبال کرد اما در ادامه فشار فروش در برخی نمادهای خاص همچون «حکشتی» و «شستا» از روند متعادل بازار کاست، تا در پایان شاخص بازار مشابه روز قبل خود (با شدت کمتر) با افزایش 5 هزار واحدی، روی عدد 1.647 میلیون واحد تثبیت شود. اگر چه آمارها نشان میدهد روند افزایشی قدرت حقیقی ها در دادوستدهای امروز ثبات داشت اما به نظر میرسد بازار به دلیل نبود اعتمادی که انگار کم رنگ شده، فعلا در یک وضعیت تردید به سر میبرد. اگر چه نزدیک دو هفته است حقوقی‌های بازار دست به هر کار حمایتی میزنند تا با ارایه یک دستورکار دستوری از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری به عمل آوردند و اعتماد از دست رفته را به بازار برگردانند، اما در سوی دیگر، حقیقی‌ها هنوز کامل به بازار بازنگشته‌اند.

در کنار تحلیل‌های مربوط به بازار امروز که چندان دورنمای روشنی را در اختیار تحلیلگر قرار نمی‌دهد، امروز قیمت دلار نیمایی 21400 تومان شد اما فعلا بازار به این مولفه واکنشی نشان نداده است. با این اوصاف، تحلیلگران معتقدند در یک بازه زمانی آینده میتوان در صورت‌های مالی شرکت‌ها اثر این تاثیرگذاری را بیش‌تر دید که میتواند سیگنال مهمی باشد.

از دید برخی از فعالان، بازار سهام البته در حالی در مسیر بازگشت قرار گرفته که هنوز نمی‌توان به طور قاطع پیش بینی روزهای آتی را اعلام کرد. فردا هم باید در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی بود و باید منتظر ماند، آیا کامودیتی محورها تاثیری از تحولات جهانی خواهند پذیرفت یا فعلا باید به رفتار بازیگران در روزهای آینده چشم دوخت چون به نظر میرسد بورس بازان از مولفه‌های اثرگذار در بازار به مثابه سابق پیروی نمیکند.