15 نماد معاملاتشان مشکوک شد + جدول

14:22 - 1400/01/21
معاملات در 15 نماد با شرایط مشکوک روبه رو شدند.
15 نماد معاملاتشان مشکوک شد + جدول

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته، بازار سهام با فشار فروش در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد و با ایجاد فرصت رشد برای نمادهای کوچکتر در نهایت شاخص بورس با افت 36 هزار و 869 واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و 904 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از 16.9 هزار میلیارد تومان در بورس و 6.3 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا با داد و ستد بیش از 1.9 میلیارد سهم و بانک پارسیان، ذوب آهن، فولاد مبارکه به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای 960، 687، 569 و 387 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 8 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت پتروشیمی جهرم حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ضمن افت اندک قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد بیش از 83.8 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های گسترش صنایع وخدمات کشاورزی، پتروشیمی فسا، جام دارو، پتروشیمی داراب، سرمایه گذاری صنعت نفت، آلومراد، سرمایه گذاری مسکن الوند، سایپا، ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (پرجمعیت ترین شرکت بورس از لحاظ تعداد سهامداران)، صنعت روی زنگان، کشتیرانی ایران، لامیران و زامیاد مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور سایپا، زامیاد، پرجمعیت ترین شرکت بورس، سه پتروشیمی به همراه 9 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.