آینده زغال سنگ در بازارها + نمودار

14:20 - 1400/01/21
بررسی تکنیکال زغال سنگ بررسی شد.
آینده زغال سنگ در بازارها + نمودار
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن زغال سنگ در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت زغال سنگ با حدود ۶/ ۶ درصد افزایش از قیمت ۶۶/ ۲۴دلار به قیمت ۲۹/ ۲۶ دلار رسید. البته در چند روز گذشته به هدف ۳۰ دلار برخورد داشت و بعد از آن مسیر اصلاح را در پیش گرفت.

به نظر می‌رسد این مسیر اصلاحی رو به اتمام است و زغال سنگ در چند هفته آینده اهداف قیمتی بالاتری مثل محدوده ۷/ ۳۱ دلار را دنبال می‌کند که سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها مقاومت می‌گوییم. محدوده ۱۵/ ۲۷، محدوده ۲۹ و محدوده ۳۰ دلار را می‌توان به‌عنوان قیمت‌های مهم مقاومتی در چند هفته آینده در نظر داشت.

در صورت ادامه روند صعودی کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۵/ ۲۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است.

در صورت کاهش قیمت محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت می‌تواند نقش حمایتی با قدرت متوسط را داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی روند صعودی کلی را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد.

در صورت شکسته شدن روند صعودی کوتاه‌مدت به سمت پایین، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷/ ۲۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

در صورت ادامه روند صعودی میان مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. در صورت شکسته شدن روند صعودی میان مدت به سمت پایین، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲۳ دلار است.

در صورت کاهش قیمت خط روند نزولی بلندمدت شکسته شده می‌تواند نقش حمایتی قدرتمندی داشته باشد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.