پیش بینی قیمت سکه در روزهای آینده

14:20 - 1400/01/21
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر می گوید: افراد محتاط به جای سهام طلا می‌خرند. این در حالی است که نسبت به پیش بینی در روزهای آینده نیز سناریوهای متعددی مطرح است.
پیش بینی قیمت سکه در روزهای آینده

دنیای بورس | عبادالله محمد ولی رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار «دنیای بورس» در خصوص قیمت امروز طلا و سکه گفت: هر مثقال طلای 18 عیار آب شده تا ساعت 14:32 دقیقه روز شنبه چهارم مرداد ماه 1399 به رقم 4 میلیون و 342 هزار تومان رسید، هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون تومان، هر عدد سکه امامی 10 میلیون و 78 هزار تومان، هر نیم سکه 5 میلیون و 350 هزار تومان و هر عدد ربع سکه به 3 میلیون و 250 هزار تومان رسید و سکه گرمی نیز 1 میلیون و 700 هزار تومان رقم خورده است.

وی در خصوص افزایش قیمت ها گفت:به دلیل بالا رفتن قیمت اونس جهانی و نوسان قیمت دلار قیمت طلا افزایش پیدا کرد و پیش بینی می شود ظرف روزهای آینده این روند ادامه داشته باشد ضمن آنکه استقبال از خرید طلا در چند هفته اخیر نیز باعث تحریک بازار شده است.

محمد ولی تصریح کرد:با وجود آنکه هر ساله در این ایام شاهد برگزاری عروسی‌ها و جشن ها بودیم اما اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم و حتی مهمانی‌ها به حداقل رسیده اما به دلیل آینده مبهم اقتصادی و کاهش هر روزه ارزش پول ملی مردمی که سرمایه های خرد دارند به سمت خرید طلا روی آوردند.

وی افزود:این افراد عمدتا کسانی هستند که به دلیل عدم تسلط به بازار آنلاین و تکنولوژی روز نمی توانند به بازار بورس وارد شوند و یا سرمایه اندکی دارند و یا اینکه فوق العاده محتاط هستند و برای اینکه حداقل ریسک را داشته باشند اقدام به خرید طلا می کنند نکته قابل توجه این است که هر فردی از هر رده اجتماعی و دهک درآمدی به دلیل اینکه آینده اقتصاد کشور را مبهم می‌بیند و هر روز شاهد کاهش ارزش پول و سرمایه خود است پس انداز یا هر پولی که خرج خورد و خوراک نمی شود را دارد تبدیل به سهام، طلا یا خودرو می‌کند.