آینده قیمت های سنگ آهن + نمودار

14:13 - 1400/01/21
تکنیکال سنگ آهن عیار ۶۲ درصد بررسی شد.
آینده قیمت های سنگ آهن + نمودار
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن سنگ‌آهن، تقریبا صعودی برآورد می‌شود اما در چهار هفته گذشته قیمت آن تقریبا بدون تغییر بوده و در محدوده ۱۰۳ دلار در بازار معامله می‌شد. البته در این مدت نوساناتی به سمت پایین تا محدوده ۹۸ دلار را داشتیم. همین نوسانات رو به پایین باعث شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت شد.

در صورت عبور از محدوده ۱۰۶ دلار، انتظار می‌رود در چند هفته آتی این کالا اهداف قیمتی بالاتری مثل ۱۱۵ دلار را دنبال ‌کند که سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند که به آنها مقاومت می‌گوییم. محدوده ۱۰۹ دلار و محدوده ۵/ ۱۱۱ دلار را می‌توان به‌عنوان اعداد مهم مقاومتی قیمت سنگ‌آهن در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که این کالا به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های مقاومتی، کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های حمایتی ۱۰۰ دلار، ۹۵ دلار و ۹۰ دلار، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود.

روند کوتاه‌مدت- خنثی (نه صعودی و نه نزولی)

در صورت افزایش قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰۶ دلار است. شکسته شدن این محدوده قیمتی به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند افزایش قیمت‌ها بیشتر می‌کند. این منطقه برای تحلیلگران جسور از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت برای عبور از این محدوده مقاومتی ۱۰۶ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده قیمتی به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی امید‌ها را برای ادامه روند صعودی کاهش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران جسور اهمیت خاصی دارد. به‌نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود.

روند میان‌مدت- صعودی شکسته شده

در صورت ادامه روند صعودی در میان‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۰۹ دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار اهمیت زیادی دارد.

در صورت افزایش قیمت، محدوده خط روند صعودی میان‌مدت شکسته شده می‌تواند نقش مقاومتی داشته باشد. شکست این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نبود ولی احتمالا کاهش قیمت‌ها را افزایش خواهد داد و روند صعودی را با مشکلاتی مواجه می‌کند. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار اهمیت دارد.

در صورت شکسته شدن روند صعودی میان‌مدت به سمت پایین، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹۵ دلار است. این محدوده برای تحلیلگران محافظه کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از محدوده حمایتی ۹۰ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

روند بلند‌مدت - نزولی شکسته شده

در صورت افزایش قیمت‌ها در بلند‌مدت مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۱۱ دلار است. شکسته شدن این محدوده مقاومتی به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این منطقه برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است.

قیمت، برای عبور از محدوده قیمتی ۱۱۱ دلار به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۸۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای ادامه کاهش قیمت‌ها افزایش می‌دهد.