وام مسکن افزایش می‌یابد؟

14:07 - 1400/01/21
 نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پرداخت وام مسکن برای بانک‌ها توجیه اقتصادی ندارد، چون بانک‌ها توسعه‌ای نیستند و نگاه سودجویانه دارند.

به گزارش «دنیای بورس»، خبر آنلاین نوشت: حسام عقبایی در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که خبری از وام مسکن نیست؟ اظهار داشت: فعلا خبری نیست و اگر خبری هم باشد، با این روش کارا نیست.

وی افزود: ما باید برای تسهیلات بانکی یک پرونده خاص در حوزه مسکن داشته باشیم. به عبارتی، بانک‌ها به دلیل این‌که بنگاه‌داری می‌کنند و دنبال منافع خود هستند، به ارائه تسهیلات یک نگاه اقتصادی و سودجویانه دارند.

نایب رییس اتجادیه مشاوران املاک تصریح کرد: بانک‌ها راضی هستند ۱۰۰ مورد تسهیلات برای خرید خودرو یا کالا بدهند، اما یک وام برای خرید مسکن ندهند. چون برای کالا سود ۲۴ درصد می‌گیرند و بازگشت وام هم ۲۴ ماهه یا ۳۶ ماهه است، اما وام مسکن باید ۱۲ ساله داده شود و مدت بازگشت پول خیلی زیاد است.

عقبایی متذکر شد: بر این اساس، پرداخت وام مسکن برای بانک‌ها توجیه اقتصادی ندارد، چون بانک‌ها توسعه‌ای نیستند و نگاه سودجویانه دارند. 

وی خاطرنشان کرد: در واقع بانک مسکن با همه ایرادهای اساسی که به آن وارد است، باز هم در ارائه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن تنها واقع شده است.