نقشه نیمروز 26 خرداد 99

تحلیل بورس امروز | جابه جایی پول ها

14:01 - 1400/01/21
امروز در کدام نمادهای بورسی صف خرید همچنان وجود داشت. سهامداران امروز به سمت کدام گروه ها شیفت کردند.
تحلیل بورس امروز | جابه جایی پول ها

دنیای بورس | روند روز گذشته بازار سرمایه امروز نیز تکرار شد. تقاضای بالا در ابتدای بازار، افزایش عرضه‌ها در میانه بازار و تعادل در انتهای زمان معاملات. البته این بار فشار فروشندگان به قدری نبود که صعود شاخص را به سقوط تبدیل کند و در نهایت شاخص‌کل با رشد 14699 واحدی دقیقا روی مرز یک میلیون و 200 هزار واحد قرار گرفت. امروز نیز تفاوت قیمت آخرین معامله با قیمت پایانی زیاد بود، با این تفاوت که آخرین معاملات بسیاری از نمادها از قیمت پایانی پایین‌تر بود.

برخی نمادهای شاخص‌ساز در محدوده منفی معامله می‌شدند و برخی صف خرید خود را حفظ کردند. «فولاد» که در ابتدای بازار در محدوده صفر تابلو معامله میشد در اواخر بازار تا مرز صف فروش هم پیش رفت، وضعیت دیگر نمادهای گروه فلزات اساسی نیز دست کمی از فولاد مبارکه نداشت. «شپنا» که امروز هم با هزار و 400 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده بود، هم صف خرید را تجربه کرد و هم صف فروش. در نهایت نیز در مرز 4 درصد منفی به کار خود پایان داد. اما «اخابر» سهمی بود که بیشترین تاثیر مثبت را در صعود شاخص کل داشت و صف خرید آن تا پایان بازار باقی ماند. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به مرز 17 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

 

جابه‌جایی نقدینگی در بین گروه های بورسی

اغلب نمادهای گروه خودرو و بانک مثبت و در محدوده صف خرید معامله می‌شدند. به نظر می‌رسد بازار از سمت گروه‌های پالایشی و فلزات اساسی و معدنی به سمت گروه بانک و خودرو جابه‌جا شده است. در واقع بسیاری از معامله‌ها تمایل دارند برای کاهش ریسک خود نماد از گروه بانک یا خودرو در سبد خود داشته باشند. در میان دیگر گروه‌های پرتقاضا، سیمانی‌ها همچنان در صف خرید قفل هستند اما با توجه به معاملات امروز، احتمال دارد در معاملات روزهای آینده به تعادل برسند. سرمایه‌گذاری‌ها نیز امروز با تقاضای بالای همراه بودند به نحوی گه نمادهای متعددی در این گروه به صف خرید رسیدند.