کارفرمایان از فردا برای وام کرونا ثبت نام کنند

13:42 - 1400/01/21
از فردا ثبت نام  متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی کارفرمایان آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا آغاز میشود.

به گزارش «دنیای بورس»، علاء الدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار درباره  شرایط دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی کارفرمایان آسیب دیده از کرونا به ایرنا گفت: ارسال پیامک به کارفرمایانی که کد کارگاهی دارند از پنجشنبه گذشته شروع شده و دیروز به اتمام رسید . از چهارشنبه هم ثبت نام  متقاضیان دریافت تسهیلات در سامانه کارا (لینک) آغاز خواهد شد.

وی افزود: بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی 50 هزار میلیارد تومان برای واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته که در مرحله نخست 40 هزار میلیارد تومان منابع با همکاری 20 موسسه و بانک مرکزی به تمام بنگاه‌ها به صورت کارفرمایی و خویش‌فرمایی اعطا خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که در قالب کد کارگاه تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند و به نوعی با سازمان تامین اجتماعی ارتباط دارند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند. البته دولت تلاش می‌کند شمولیت دریافت تسهیلات گسترده‌تر شود.

ازوجی گفت : تنها متقاضیانی که پیش از این پیامک دریافت کرده اند می توانند پس از ورود به سامانه در بخش تسهیلات کرونا کدملی را وارد و مراحل ثبت نام را انجام دهند.پس از ثبت نام،اطلاعات افراد با داده‌های تامین اجتماعی تطابق داده می‌شود و پس از تایید،طی سه روز کاری در اختیار بانک‌های عامل قرار داده می شود.

وی افزود: به ازای هر نفر شاغل فعال بیمه شده  ۱۲ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد و واحدهایی که به اجبار تعطیل شده باشند ۱۶ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.اگر نیروی کار تعدیل شده و جهت دریافت بیمه بیکاری به صندوق مراجعه کرده باشد،مشمول این طرح نخواهد بود.