39 سهم به هر کد در عرضه اولیه کلرپارس رسید

عرضه اولیه امروز | جزییات طرح توسعه « کلر » + زمان بهره‌برداری

12:53 - 1400/01/21
طرح توسعه ظرفیت تولید کلرپارس قرار است پس از یک دوره طرح آزمایشی در سال 1400 به بهره برداری کامل برسد.اما جزییات این طرح چیست.
عرضه اولیه امروز | جزییات طرح توسعه « کلر » + زمان بهره‌برداری

به گزارش «دنیای بورس»، جلسه معارفه شرکت کلرپارس در حالی امروز چهارشنبه با حضور مدیران شرکت و اعضای هیات مدیره برگزار شد که قرار است همین امروز 15درصد از سهام این شرکت برای اولین بار در فرابورس ایران عرضه شود.

ابوالفضل باباپور مدیرعامل شرکت کلر پارس با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری دارویی تامین از سهامداران عمده این شرکت است، گفت: از قابلیت‌های این شرکت می‌توان به تنوع محصولات، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک مناسب برای صادرات محصولات به کشورهای منطقه، دسترسی به مواد اولیه ارزان و باکیفیت و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

وی در خصوص میزان تولید محصولات شرکت کلر پارس نیز توضیح داد: در سال ۹۵ حدود ۸۹ هزارتن بوده که در سال ۹۷ به ۱۰۹ هزار تن رسیده است. برای سال ۹۸ نیز تولید ۱۱۳ هزار تن پیش‌بینی شده بود که در نه‌‌ماهه نخست حدود ۹۱ درصد از این میزان تحقق یافته است. همچنین در بودجه سال 99 نیز تولیدی بالغ بر 147هزار تن پیش‌بینی کرده‌ایم.

باباپور در خصوص روند فروش شرکت نیز گفت: میزان  فروش شرکت در سال 98 حدود 80هزار تن درنظر گرفته شده است که در دوره 10ماهه نخست سال جاری، 91درصد از این رقم را پوشش داده‌ایم. همچنین در بودجه سال 99، فروش 107هزار تنی را در نظر گرفته‌ایم که این میزان رشد به دلیل بهره‌برداری آزمایشی از طرح توسعه است.

به گفته باباپور، ظرفیت تولید شرکت کلرپارس در سال ۹۹ و با راه اندازی آزمایشی طرح توسعه به ۱۰۰ تن خواهد رسید. البته بهره برداری کامل از این طرح توسعه در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. طرح توسعه مزبور در حال حاضر 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعا در سال آینده به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد.

وی در خصوص صادرات شرکت نیز گفت: عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، هند، بلاروس، عمان و چند کشور دیگر از جمله مقاصد صادراتی ما هستند. روسیه، سنگال، برزیل از جمله بازارهای جدید ما هستند. دیروز هم البته افزایش سرمایه «کلر» مطرح شده بود. در همین حال گزارش شفاف سازی کلر پارس منتشر شد.

عرضه اولیه امروز | جزییات طرح توسعه « کلر » + زمان بهره‌برداری12
شفاف سازی کلر پارس

 

4 موضوع درباره « کلر »

  1. شرکت کلر پارس با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد ریالی با هدف سلامت آب شرب کشور و با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت نیرو و سازمان تامین اجتماعی در نزدیکی شهر تبریز تاسیس شد.
  2. در سال ۱۳۸۴ سهام وزارت نیرو به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سهام شرکت کلر پارس در اختیار این سازمان است.
  3. از قابلیت‌های این شرکت می‌توان به تنوع محصولات، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک مناسب برای صادرات محصولات به کشورهای منطقه، دسترسی به مواد اولیه ارزان و باکیفیت و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.
  4. میزان تولید محصولات شرکت کلر پارس در سال ۹۵ حدود ۸۹ هزارتن بوده که در سال ۹۷ به ۱۰۹ هزار تن رسیده است. برای سال ۹۸ نیز تولید ۱۱۳ هزار تن پیش‌بینی شده بود که در نه‌‌ماهه نخست حدود ۹۱ درصد از این میزان تحقق یافته است.

 

39 سهم به هر کد در عرضه اولیه کلر رسید

  •  بر اساس اطلاعات موجود در عرضه اولیه امروز فرابورس در نماد کلر به هر کد معاملاتی 39 سهم رسیده است. این عدد معادل نقدینگی حدود 115 هزار تومانی به ازای هر نفر است.
  • با این حال تعداد عرضه سهام در عرضه اولیه به نظر افزایش پیدا کرده است. حدود یک میلیون و 302 هزار نفر در این عرضه اولیه شرکت کردند. 15 درصد از سهام کلر عرضه شد.
  • یک نکته جالب در مورد عرضه های اولیه: ۱.۲۶۰هزار نفر در عرضه اولیه امروز شرکت کردند. عرضه قبلی ۱.۱۹۸ هزار نفر بوده است که فقط در ۵ روزی کاری ۶۲ هزار کد جدید  اضافه شده است این  بدان معنی است  فقط در همین  ۵ روز ۴ برابر کل شرکت کننده های  شهریور سال ۹۶ اضافه شد.

با هم خواندیم:‌ چرا باید در عرضه اولیه شرکت کنیم؟