گفت و گوی روسیه و چین درباره کرونا | محدودیت جدید امریکا برای ورود اتباع خارجی

12:51 - 1400/01/21
وزیران خارجه روسیه و چین درباره کرونا تلفنی صحبت کردند. در همین حال آمریکا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود اتباع خارجی از چین را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «وانگ یی» همتای چینی خود درخصوص همکاری دو کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد: دو طرف درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا تبادل نظر کردند. طرف روسی تدابیر بکار گرفته شده ازسوی چین برای مبارزه با انتشار بیماری کرونا را عالی ارزیابی کرد.  وزیران خارجه روسیه و چین امکان همکاری دو کشور در این عرصه را هم بررسی کردند. 

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۱ استان و منطقه چین به ۲۶ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم رسیده است، این ویروس تاکنون باعث فوت 304 نفر و ابتلای حدود ۱۲ هزار تن شده است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون شش نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است. یادآور می‌شود که چین با روسیه چندین هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و چند استان روسیه با این کشور هم مرز هستند. گذرگاههای مرزی روسیه با چین از آغاز روز جمعه بسته شدند.

 

آمریکا ورود اتباع خارجی از چین را ممنوع اعلام کرد

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، آمریکا به منظور نگرانی از شیوع ویروس در این کشور وضعیت «اضطرار در بهداشت عمومی» را اعلام کرده است. این کشور ورود اتباع خارجی که در ۲ هفته گذشته به چین سفر کرده بودن را به خاک خود ممنوع کرده است. این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود تمامی شهروندان آمریکایی که در حال برگشتن از استان «هوبی» در چین (اولین محل بروز و شیوع ویروس) هستند، به مدت ۲ هفته در قرنطینه نگه‌داری خواهند شد.