جزییات مجمع «‌ سرچشمه » | افزایش سرمایه تصویب شد

12:51 - 1400/01/21
با رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از ۳۴۰ میلیارد تومان به ۵۱۰ میلیارد تومان مصوب شد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، ارجمندی، مدیرعامل این شرکت ‌با ارائه گزارش جامعی از فعالیت هیات‌مدیره، وضعیت فعلی شرکت، پروژه‌ها و فعالیت‌های جاری، درخواست افزایش ۵۰‌درصدی سهام شرکت را مطرح کرد که مورد تصویب حداکثری سهامداران قرار گرفت. 

به گفته مدیرعامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه این افزایش سرمایه از محل مطالبات شرکت و آورده نقدی انجام خواهد شد.  

وی با اشاره به روند افزایش سرمایه شرکت از سال ۹۴ اظهار کرد: در سال ۹۴ سرمایه شرکت ۸۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.  وی افزود: سرمایه شرکت در سال ۹۶ به ۲۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ به ۲۸۰ میلیارد تومان و در سال ۹۸ به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. 

ارجمندی با بیان اینکه حدود ۵۲ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه متعلق به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران است گفت: درحال‌حاضر تعداد اشخاص حقیقی سهامدار شرکت ٢١هزار نفر است که حدود ۳۷ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند.

همچنین شرکت سپهر صادرات با ۲درصد، شرکت آتیه اندیشان با ۲ درصد و شرکت راهیان سهام با ۵ درصد، دیگر سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه هستند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه در این مجمع یادآور شد: هدف از افزایش سرمایه را در قالب طرحی در هیات‌مدیره به تصویب رساندیم و سپس با موافقت حسابرس و بازرس قانونی شرکت و تایید این طرح، مراحل تصویب آن را در سازمان بورس و اوراق بهادار دنبال کردیم و موفق شدیم نظر موافق سازمان بورس را در این زمینه بگیریم. 

پیش‌بینی ما این است که ظرف ۲۸ ماه، این افزایش سرمایه باز خواهد گشت و روند افزایش سودآوری و درآمدهای عملیاتی شرکت طی سال‌های اخیر نیز این را تصدیق می‌کند. مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، با حضور سهامداران، نمایندگان بورس، حسابرسان، اعضای هیات‌مدیره و نماینده مدیرعامل صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران برگزار شد.