بخوانید: خبر مهم در مورد تامین سرمایه دماوند

12:46 - 1400/01/21
معاملات ثانویه تامین سرمایه دماوند اسفندماه ممکن خواهد شد.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، حسین بوستانی، مدیرعامل هلدینگ مالی غدیر گفته است: با توجه به عرضه سهم شرکت در یک روز، شرکت تا پایان بهمن‌ماه تاسیس و نماد تامین سرمایه دماوند برای معاملات ثانویه، اوایل اسفندماه در بازار پایه فرابورس درج می‌شود و گشایش می‌یابد.  پس از بازگشایی نماد سهامداران می‌توانند بر اساس مکانیزم طبیعی بازار (عرضه و تقاضا) اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

همچنین حسین بوستانی با اشاره به آغاز و اتمام پذیره نویسی سهام شرکت در شرف تاسیس تامین سرمایه دماوند با سرمایه 200 میلیارد تومانی به بورس پرس گفت : در برابر فرصت 30 روزه برای فروش 600 میلیون سهم ، استقبال فوق العاده سرمایه گذاران موجب شد تا در عرض یک روز همه سهام قابل عرضه به فروش برسد.

وی بر تاکید بر متفاوت بودن پذیره نویسی با عرضه اولیه سهام ، ادامه داد: در این رویداد 27 هزار نفر با محدودیت 50 هزار سهم ، اقدام به خرید 30 درصد سهام کردند که شامل 594 میلیون سهم توسط حقیقی ها و 6 میلیون حقوقی بود.

این مقام مسئول با اشاره به تعهد اعلامی به سازمان بورس مبنی بر تاسیس شرکت پایان بهمن 98 افزود: مجمع موسسین هم ساعت 10 صبح 12 بهمن در هتل المپیک برگزار خواهد شد تا با حضور دو مالک اصلی یعنی بنیاد مستضعفان و گروه سرمایه گذاری غدیر ( هر کدام با مالکیت 35 درصدی ) و مشارکت کنندگان در پذیره نویسی ، فرایند تصویب اساسنامه ، انتخاب حسابرس و بارزس قانونی ، تایید وجوه سرمایه و دیگر مفاد دستور جلسه مجمع برگزار و طی شود.

بوستانی در برابر این سئوال که چه زمانی این شرکت در فرابورس پذیرش خواهد شد به بورس پرس توضیح داد: تامین سرمایه دماوند اولین شرکت این صنعت است که از همان بدو تاسیس به صورت سهامی عام بوده و نماد آن در فرابورس ( تماوند ) درج شده است. بنابراین انتظار می رود فرایند پذیرش هم در مدتی کوتاه انجام و تا پایان بهمن ، نماد شرکت بازگشایی ( و نه عرضه اولیه ) شود.

وی تاکید کرد : با گشایش نماد ، خریداران سهام در زمان پذیره نویسی امکان معامله خواهند داشت . در این میان گروه سرمایه گذاری غدیر برنامه ایی برای عرضه ندارد و بعید است که بنیاد مستضعفان هم مایل به عرضه باشد.