شاپور محمدی در جلسه شورای عالی بورس خبر داد

دامنه نوسان به ۵ درصد بر می‌گردد

12:37 - 1400/01/21
سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است به زودی دامنه مجاز نوسانات را به ۵ درصد افزایش می‌دهد. پیش‌تر «دنیای بورس» در خصوص رفع اعمال محدودیت بر دامنه نوسان قیمت ها در بازار سهام خبر داده بود.
دامنه نوسان به ۵ درصد بر می‌گردد

به گزارش «دنیای بورس» در حالی که از دیروز شایعاتی به صورت غیررسمی مبنی بر بازگشت دامنه نوسان 5 درصدی به بازار سهام دست به دست می ‌چرخید که حالا شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در یک جلسه رسمی از رفع محدودیت های اعمال شده بر سر دامنه نوسان خبر داده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر،  شاپور محمدی در حاشیه جلسه امروز شورای عالی بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد گفت: امروز جلسه شورای عالی بورس با محوریت ارائه گزارش سازمان بورس در خصوص تحولات اخیر بازار سرمایه در هفته گذشته برگزار شد که در آن گزارشی از میزان نقدشوندگی بسیار بالای بازار ارائه گردید.

به گفته  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه ایران از نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که به هر دلیلی تمایل به حصول نقدینگی داشتند توانستند به راحتی سهام خود را به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: این امکان برای فروشندگان سهام فراهم شد تا بتوانند نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین نمایند و البته در روزهای پایانی هفته نیز بازار کاملاً به لحاظ شاخص متعادل شد.

 محمدی با بیان اینکه شورای عالی بورس از اقدامات نهادهای حقوقی بازار سرمایه در حمایت از سهامداران خرد تقدیر کرد، اظهار داشت: آنچه که در هفته گذشته در بازار سرمایه شاهد آن بودیم، محصول وحدت و همدلی تمامی ارکان بازار بود که نشان داد بازار سرمایه ایران از بلوغ کافی برخوردار است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فرمان روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر محدود شدن دامنه نوسان بورس از پنج درصد به دو درصد، خاطرنشان کرد: در خصوص تصمیم سازمان بورس برای محدود کردن دامنه نوسانات به دو درصد سوالاتی مطرح بود که بر این اساس شورای عالی بورس تأکید کرد تا با توجه به بهبود شرایط بازار، هیئت مدیره سازمان بورس در رابطه با بازگشت دامنه نوسانات به شرایط طبیعی تصمیم گیری کند.

 محمدی گفت: بر این اساس سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی دامنه مجاز نوسانات را به ۵ درصد افزایش خواهد داد. شوراي عالي بورس در جلسه امروز تصمیم‌گیری در خصوص افزایش دامنه نوسان به سطح۵ درصد را به جلسه هیات مدیره سازمان بورس (صبح شنبه ۲۱ دیماه) تفويض نمود.