واکنش به خروج امریکا از عراق| ترامپ عراق را تهدید کرد!

12:33 - 1400/01/21
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا نسبت به طرح خروج نیروهای امریکایی از عراق واکنش نشان داده و حتی عراق را تهدید به تحریم های بیشتر از ایران کرده است.
واکنش به خروج امریکا از عراق| ترامپ عراق را تهدید کرد!

به گزارش «دنیای بورس» در پی رای پارلمان عراق به خروج نیروهای امریکایی از عراق که قرار است در یک جدول زمانی و امروز توسط نخست وزیر به اطلاع آمریکایی ها برسد، حالا از دید تحلیلگران و ناظران بین المللی، این مساله با چالش های جدی روبه رو است. دونالد ترامپف رئیس جمهور امریکا اما در واکنش این طرح پارلمان عراق تاکید کرد که عراق تا وقتی پول پایگاه چند میلیارد دلاری ما را ندهد از آنجا نخواهیم رفت! ترامپ همچنین تهدید کرده تحریم‌هایی علیه عراق اعمال کنیم ‌که تحریم‌های ایران در مقابلش کم‌اهمیت جلوه کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به رای پارلمان عراق به خروج نیروهای ایالات متحده از آن کشور، تهدید کرده‌ این اقدام می‌تواند به تحریم‌های شدید و گسترده‌ای علیه بغداد بیانجامد.

به گزارش رویترز دونالد ترامپ در واکنش به این موضوع گفته بغداد باید هزینه پایگاه هوایی آن کشور را بدهد و همچنین ممکن است تحریم‌های شدیدی علیه عراق وضع کند.

آقای ترامپ به خبرنگاران گفته «ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده و خیلی گران در آن‌جا داریم. این پایگاه میلیاردها دلار هزینه داشته، و خیلی قبل از زمان من [ساخته شده] است.» رئیس‌جمهوری آمریکا افزوده «تا وقتی پول آن را ندهند، [از عراق] خارج نخواهیم شد».

او می‌گوید اگر عراق از نیروهای آمریکایی بخواهد از آن کشور خارج شوند، و این کار را به‌شکلی دوستانه انجام ندهد، «تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد که هرگز شبیه آن را قبلا ندیده‌اند؛ طوری‌که تحریم‌های ایران در مقابلش کم‌اهمیت جلوه کند».

‏کاخ‌سفید در تماس با مقامات عراق تلاش کرده طرح اخراج آمریکا را متوقف کند، که نتوانسته است. مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند که تاثیرات اقتصادی تصویب‌ش برای عراق وحشتناک است. مثل #ایران تحریم خواهند شد. آمریکا از تصمیم مجلس عراق ناامید شده است.