هماهنگی ها برای حمایت از بازار سهام به عمل می آید

جلسه شورای عالی بورس | بورس پرقدرت خواهد ماند

12:30 - 1400/01/21
صبح امروز شنبه چهاردهم دی، جلسه فوق العاده شورایعالی بورس برگزار شد و اعضای شورا با محکوم کردن اقدام تروریستی دولت ایالات متحده، به تداوم عملیات روزانه بازار سرمایه تاکید کردند.
جلسه شورای عالی بورس | بورس پرقدرت خواهد ماند

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شورایعالی بورس ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به کاروان سردار سپاه اسلام  و گرامیداشت یاد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، اعلام کرد فرآیند و عملیات اجرایی روزانه بازار سرمایه کشور متوقف نمی شود.

بیشتر بدانیم: 

جلسه شورای عالی بورس | بورس پرقدرت خواهد ماند3

در پی تاکید امروز شورای عالی بورس بر حمایت صندوق های تثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه ، دو مقام مسئول در این دو صندوق به بورس پرس اعلام کردند: با شروع معاملات ، حمایت های صندوق ثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه با تخصیص منابع چند هزار میلیارد تومانی از بازار سهام شروع شده و برای متعادل کردن بازار با قدرت ادامه دارد .

به گفته بورس پرس، این دو مسئول از صبح تاکنون ، عمده تمرکز بر جمع آوری صف های فروش سهام بانکی بوده و از حوالی ساعت 11 ، حمایت از سهام گروه خودرویی و بعد دیگر صنایع و گروه ها شروع خواهد شد . در این میان، منابع مالی قابل توجهی وجود دارد اما طبق مقررات ، امکان اعلام رقم دقیق تخصیص منابع به دلیل محرمانه بودن ، وجود ندارد. طبق اخبار رسیده موثق اعتبار بیش از چند هزار میلیارد تومانی برای صندوق توسعه بازشده و موج حمایت از بازار ادامه خواهد داشت. این شورا  تاکید کرد بخش های مختلف بازار سرمایه با دقت و هوشیاری به مسیر خود ادامه می دهند و همه تلاش خود را برای تداوم فعالیت های روزانه بازار سرمایه به کار خواهند برد .

شورایعالی بورس با اشاره به نقش صندوق حمایت و تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: در صورت لزوم صندوق تثبیت بازار از سرمایه گذاران بازار سرمایه حمایت خواهد کرد. همچنین بازیگران حقوقی بازار نیز از فرآیند داد و ستد روزانه حمایت خواهند کرد.

در این جلسه شورایعالی بورس ضمن تسلیت به جامعه سهامداری همبستگی و همدلی خود را با ملت شریف ایران اعلام کرد.

خواندن این مطالب را هم از دست ندهیم: