ظریف در پکن| ظریف: اروپا از برجام خارج نمیشود

12:30 - 1400/01/21
ظریف پس از ترک مسکو، امروز در پکن با وزیر خارجه چین دیدار کرد. گمانه زنی‌ها در ادامه شنیده های مطرح شده همچنان پابرجاست.
ظریف در پکن| ظریف: اروپا از برجام خارج نمیشود

به گزارش «دنیای بورس»، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سفر امروز خود به پکن در توییتی به زبان چینی گفته است، بسیار خرسندم که آخرین روز از سال ۲۰۱۹ را با دوستان چینی خود در پکن گذراندم و همچنین به استقبال اولین روز ۲۰۲۰ در پکن می‌روم. ظریف در این پیام نوشته است، امیدوارم که در سال ۲۰۲۰ تحولات پایداری در زمینه شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین صورت گیرد و برای دوستان چینی‌ام سال نویی شاد و سال فرخنده موش را آرزومندم.

وی در این سفر گفته است: بعید میداند اروپا از برجام خارج شود. روسیه و چین دو شریک نزدیک سیاسی و راهبردی ایران هستند. ظریف تاکید دارد: ما آمادگی داریم اقداماتی که انجام دادیم را به تدریج به عقب برگردانیم.

سفر ظریف به چین در ادامه مذاکرات مربوط به همکاری های راهبردی دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری برای جاده ابریشم و ارایه راهکارهای مربوط به حفظ برجام است که البته چین تاکید کرده از آن حمایت می کند و تحریم های امریکا علیه ایران را به رسمیت نمیشناسد. در همین حال البته پس از سفر دیروز ظریف به مسکو احتمال سفر وی به نیویورک برخی گمانه زنی ها پیرامون ادامه جریان دیپلماسی برای حفظ برجام مطرح میشود که هنوز نمیتوان به طرو قاطع از آن صحبت به میان آورد و در حد سناریو قابل طرح است.