مدیرعامل پست بانک مطرح کرد

« وپست » از زیان خارج نمیشود| زیان انباشته

12:30 - 1400/01/21
مدیرعامل پست بانک می گوید «وپست» از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از شمولیت ماده 141 خارج نمیشود. وی معتقد است بانک های که از ماده 141 قانون تجارت خارج نمیشود، نیز افزایش سرمایه از این محل را می گیرند.
« وپست » از زیان خارج نمیشود| زیان انباشته

به گزارش «دنیای بورس»، بهزاد شیری با اشاره به اینکه پست بانک با کسب مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج نمی شود به ایبِنا گفت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد دولت با تصویب ماده ۱۴ قانون حمایت از کالای ایرانی در حقیقت به شرکت‌هایی که شامل ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از شمولیت این ماده خارج نمی‌شوند نیز مجوز افزایش سرمایه از این محل را خواهد داد.

به گفته وی از آنجایی که تصویب این ماده در اختیار دولت و تایید از سوی مجلس است، نمی‌توان زمانی را در خصوص کسب این مجوز و افزایش سرمایه اعلام کرد. سرمایه این شرکت ۳۲۵ میلیارد تومان و زیان انباشته آن بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و حتما نیاز به اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه دارد.

شیری درباره برآورد میزان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی گفت: آخرین ارزیابی پرتفوی دارایی‌های پست بانک برای سال ۹۴ است که براساس آن دارایی‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده بود که در حال حاضر دست کم ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. سهم تسهیلات هم در حوزه IT و ICT از ۲۷ به ۳۵ درصد از مجموع کل تسهیلات افزایش یافته است.

همچنین خواندن این مطلب را فراموش نکنید: انواع افزایش سرمایه را بشناسیم

 

تسهیلات در دو بخش IT  و ICT

بهزاد شیری همچنین در ادامه نشست خبری که به مناسبت آغاز بیست و چهارمین سال فعالیت بانک برگزار شد، در مورد میزان تسهیلات ارائه شده به بخش IT و ICT  از سوی پست‌بانک گفت: «به استناد ماده ٣١ قانون ایجاد شرکت پست، ٢ ماموریت به پست بانک محول شده است. اول اینکه یک بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه IT و ICT و دوم بانک در دسترس مناطق محروم و کم برخوردار و روستایی است. در ارائه تسهیلات به بخش ‌ICT و خدمات با رشد قابل توجه روبرو بودیم.»

شیری اعلام می‌کند که در مورد میزان عرضه تسهیلات آمار شفافی ندارند اما در ۹ ماه نخست سال جاری از ٢٧ درصد به ٣۵ درصد رشد داشته است. او همچنین تاکید کرد: «در سال‌های آینده بخشی به نام تسهیلات ایجاد می‌کنیم تا آمار شفافی دراین زمینه اعلام کنیم.»

او درخصوص عملکرد پست بانک در حوزه بانکداری الکترونیکی گفت: «در بانکداری الکترونیکی پست بانک ٣ هزار و ۶٣ دستگاه ATM در سراسر کشور دارد. با اینکه سهم ما از بازار پول کمتر از یک درصد است اما در بازار ابزار پرداخت ATM سهم ۵ درصدی داریم.»