ظریف: طرح مهمی برای صلح خلیج فارس ارایه کردیم

ظریف فردا به پکن میرود| سفرهای معنادار و پیام های معنادار

12:30 - 1400/01/21
محمد جواد ظریف پس از سفر به مسکو و سفر فردا به پکن و البته سفر احتمالی به نیویورک به نظر در حال ارسال پیام های معنادار در این سفرهاست. پازل ها را به نظر باید چگونه چید؟
ظریف فردا به پکن میرود| سفرهای معنادار و پیام های معنادار

به گزارش «دنیای بورس» پس از سفر ظریف به مسکو که با دیدار با وزیر امورخارجه همراه شد، حالا سخنگوی وزارت امور خارجه چین از سفر وی به پکن در فردا خبر داده است. ظریف پیش از ترک مسکو گفته است، طرح مهمی برای صلح در خلیج فارس ارائه کردیم. به نظر جزئیات دیدار ظریف با وزیر امور خارجه چین، بعدا مطرح میشود. ظریف همچنین قرار است در صورت صدور روادید در نیمه های دیماه برای شرکت در اجلاس امنیتی به نیویورک سفر کند. سفرهای چند روزه ظریف به مسکو، پکن و نیویورک به نظر حاوی پیام های معناداری برای ناظران بین المللی است.

در آستانه سال جدید میلادی و موضوع استیضاح ترامپ به نظر میرسد موضوع دیپلماسی فعلا همچنان در دستور کار است. البته تحلیلگران با اشاره به اتفاقات دیشب حمله حشدالشعبی ها در عراق و واکنش ها به این قضیه، اندکی شرایط را پیچیده تر می بینند. صحبت های دیشب مشترک وزیر خارجه امریکا و وزیر دفاع این کشور به همراه رئیس ستاد ارتش ایالات متحده که به ایران توصیه کرد به سربازان امریکایی حمله نکند، برخی سناریوها را مطرح کرده که طیف تندرو از سوی دو کشور قصد دارند موضوع دیپلماسی تا جایی که میتوانند به گره ناگشوده تبدیل کنند تا از این رهگذر بتوانند به خواسته های خود برسند. باید درانتظار سفرهای معنادار و پیام های معنادار در روزهای آینده بود.